آغاز رسمی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در سراسر افغانستان

© Photo / کمیسیون مستقل انتخاباتاعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مبارزات انتخاباتی از نیمه شب گذشته (۶ اسد) رسماً در کشور آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، عبدالعزيز ابراهيمی، معاون سخنگوی كميسيون مستقل انتخابات از آمادگی كامل كميسيون‎ها برای كارزار انتخاباتی خبر داده است.
آقای ابراهيمی هچنان گفت كميسيون ضمن نظارت كامل از روند كمپاين‎ها حد و مرز مصارف را نيز تعيين كرده است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
غنی: حکومت افغانستان برای اولین بار بیشترین هزینه انتخابات را می‌پردازد

ابراهيمي تصريح كرد كه برای هر كانديد ۴۴۲ ميليون افغانی تعيين شده است كه هيچ كانديد بيشتر از سقف تعيين شده مصرف نمی‌تواند.
افزون بر آن به گفته ابراهيمی بر اساس فيصله رهبری كميسيون ميزان دارايی هر كانديد بايد معلوم باشد و در عين حال مصرف تعيين شده از منابع خارجی نباشد.
ابراهيمی خاطر نشان كرد كه هيچ كانديدی در دوره كمپاين نمی‌تواند از امكانات دولتی استفاده كند.
براساس مادۀ ۷۶ قانون انتخابات، این روند برای ۶۰ روز ادامه خواهد داشت و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند تا ۴۸ ساعت قبل از شروع روز انتخابات به کارزارهای انتخاباتی خود بپردازند.
کمیسیون مستقل انتخابات از نامزدان این انتخابات می‌خواهد که در جریان کارزارهای انتخاباتی خود به اصول رفتاری، قوانین، مقررات و قواعد این روند پابند باشند.
حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که کمیسیون شکایات انتخاباتی، در صورت مشاهده تخلف از احکام مندرج قانون انتخابات، لوایح و طرزالعمل‌ها را مورد پیگرد جدی قرار دهند.
زهره بیان شینواری، رئیس کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی گفته است که این کمیسیون برای رسیدگی به شکایات از تخطی‌های احتمالی کارزهای انتخاباتی آمادگی کامل دارد.
نامزدان انتخابات همچنان مکلف اند که در جریان کارزارهای شان، گزارش‌های منظم از مصارف مالی شان را به شکل ماهانه، به کمیسیون شکایات ارایه کنند.
در این دور از انتخابات ریاست جمهوری کشور که قرار است در ششم میزان ۱۳۹۸خورشیدی برگزار شود؛ محمد اشرف غنی، داکتر عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار، احمد ولی مسعود ، حکیم تورسن، شیدا محمد ابدالی، عنایت الله حفیظ، عبداللطیف پدرام، غلام فاروق نجرابی، نورالحق علومی، محمد حنیف اتمر، فرامرز تمنا، محمد شهاب حکیمی، رحمت الله نبیل، محمد ابراهیم الکوزی، نورالرحمان لیوال، زلمی رسول و سید نورالله جلیلی برای بدست آوردن سمت ریاست جمهوری با هم رقابت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала