وزارت تحصیلات عالی: در مراکز تحصیلی کارزارهای انتخاباتی ممنوع است

© Photo / FB / MoHE AFوزارت تحصیلات عالی: در مراکز تحصیلی کارزارهای انتخاباتی ممنوع است
وزارت تحصیلات عالی: در مراکز تحصیلی کارزارهای انتخاباتی ممنوع است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تحصیلات عالی کشور می گوید که برگزار هر نوع گردهمایی، سخنرانی و سایر فعالیت های انتخاباتی در تمام مراکز تحصیلی کشور ممنوع است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اطلاعات روز، در اعلامیه ای که در سوی این وزارت منتشر شده است، از تمامی استادان،مسئولات و دانشجویان دانشگاه و موسسات تحصیلات عالی خواسته است که از برگزاری برنامه های مربوط به انتخابات در این مراکز تحصیلی خودداری کنند.

وزیر تحصیلات عالی افغانستان: با دانشگاه های غیر استاندارد برخورد می شود - اسپوتنیک افغانستان
وزیر تحصیلات عالی افغانستان: با دانشگاه های غیر استاندارد برخورد می شود

در اعلامیه تأکید شده است: «از آن جایی که دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی کشور مراکز تدریس، تحقیق و تولید علم است و مسئولیت تربیه‌ی فرزندان کشور را به عهده دارد، از تمام منسوبین، استادان و دانشجویان تقاضا می‌شود تا از گردهمایی‌ها، سخنرانی‌ها و فعالیت‌های دیگرمربوط به مبارزات انتخاباتی و مشابه به آن که در قانون ممنوع قرار داده شده است، در چوکات نهادهای تحصیلی جدا خودداری کنند.»

پیش از اداره ی مستقل ارگان ها محلی نیز یک امریه به تمام والیان و شهرداران و سایر کناران این اداره گفته بود که از هر گونه مداخله در انتخابات خوداری کنند.

کارزارهای انتخاباتی نامزدان امروز شروع شد، تا دو ماه دیگر ادامه می یابد. قرار انتخابات ریاست جمهوری تا ششم میزان سال جاری برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала