افزایش تلفات حمله اخیر کابل + ویدیو

© Sputnik - AZافزایش تلفات حمله اخیر کابل
افزایش تلفات حمله اخیر کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور داخله از افزایش قربانیان حمله دیروز در کابل خبرمی دهد.

به گزارش اسپوتنیک، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله از افزایش تلفات حمله روز گذشته به دفتر جریان سیاسی روند سبز در کابل خبر می‌دهد و می‌گوید که این حمله 20 کشته و 50 زخمی در پی داشت.  

آقای رحیمی افزوده که 16 غیر نظامی در جمع کشته شده‌های این رویداد شامل‌اند  و اکثریت زخمیان نیز غیر نظامیان اند.

از طرفی هم سخنگوی وزارت داخله گفته که در جریان این حمله حدود 150 نفر از ساختمانی که مورد حمله قرار گرفته بود، نجات داده شدند.

 

پایان درگیری ها در کابل پس از نزدیک به 8 ساعت  - اسپوتنیک افغانستان
پایان درگیری ها در کابل پس از نزدیک به 8 ساعت

این حمله حوالی ساعت 4:40 عصر روز گذشته (یکشنبه، 6 اسد) با انفجار یک موتربمب در مقابل دفتر روند سبز در مربوطات حوزه چهارم امنیتی شهر کابل آغاز شد و چهار مهاجم وارد این دفتر شده و به درگیری پرداختند. درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان حدود پنج ساعت دوام کرد.

به گفته سخنگوی وزارت داخله  ، نخست انفجار در نزدیکی دفتر مرکزی روند سبز صورت گرفته و پس از آن مهاجمان وارد ساختمان این روند شده‌اند  

امرالله صالح؛ معاون تکت انتخاباتی «دولت ساز» و رییس روند سبز نیز در جریان حمله در این دفتر حضور داشت اما توسط نیروهای امنیتی از ساحه رویداد بیرون کشیده شد.

وزارت داخله در جریان درگیری اعلام کرد که به آقای صالح آسیبی نرسیده‌است

پس از نزدیک به 4 ساعت درگیری بین نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح، آقای رحیمی در صفحه فیسبوکش نوشت:" تمام مهاجمین از بین برده شدند و ساحه تصفیه گردید."

گفتنی است که روند سبز، جریانی سیاسی است که ریاست آن را امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی، وزیر داخله پیشین و نامزد معاونت محمد اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری به عهده دارد.

محمداشرف غنی رییس جمهور، این حمله تروریستی را محکوم کرده و گفته است که آقای صالح از این "حمله پیچیده" جان سالم به در برده است. آقای غنی "دشمنان دولت" را عامل حمله دانسته و آن را ناکام خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала