عامل تداوم ناامنی در افغانستان فساد در حکومت است

© Photo / SIGAR / SIGAR عامل تداوم ناامنی در افغانستان فساد در حکومت است
 عامل تداوم ناامنی در افغانستان فساد در حکومت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار، گفته که بدون کمک‌های خارجی، نیروهای امنیتی افغان از نقطه نظر اقتصادی و تکنیکی، قادر به ادامه کار نخواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، جان سپکو، بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار، گفته که بدون کمک‌های خارجی، نیروهای امنیتی افغان از نقطه نظر اقتصادی و تکنیکی، قادر به ادامه کار نخواهند بود.

آقای سپکو که روز دوشنبه (29 جولای) در مرکز مطالعات استراتیژیک و بین المللی در واشنگتن صحبت می‌کرد، فساد در حکومت افغانستان را از عوامل تداوم ناامنی در این کشور است.

ساپکو افزود که حتی در صورت دستیابی به صلح، مشکلات زیاد از جمله فساد در حکومت افغانستان و کشت و قاچاق مواد مخدر، نقص حقوق بشر وجود دارد که ممکن صلح پایدار را با خطر مواجه سازد.

به گفته بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان، حدود 18 سال امریکا بیش از 84 میلیارد دالر را در بخش‌های امنیتی و دفاعی افغانستان مصرف کرده اما عدم هماهنگی میان نهادهای امریکایی، کشورها و نهاد های کمک کننده در سکتور امنیتی و دفاعی افغانستان، معیاری سازی برنامه های کمک به بخش های امنیتی آن کشور را متاثر ساخته است.

یافته های اخیر سیگار نشان می‌دهد در تمام این سال ها، هیچ اداره کشور و یا هم نهاد نظامی وجود ندارد که مسؤلیت واحد نظارت بر کمک های نظامی را بر عهده داشته باشد.

بر اساس این یافته ها، همچنان فرماندهان نیروهای نظامی ایالات متحده و ناتو در افغانستان، صلاحیت مطلق در پیوند به نحوه آموزش و مشوره دهی به نیرو های امنیتی و دفاعی افغان را نداشتند و در نتیجه، معیاری سازی برنامه های کمک به سکتور امنیتی افغانستان صدمه دیده است.

در همین حال دفتر شورای امنیت ملی افغانستان ماه قبل بدون رد و یا تایید گزارش بازرس ویژه ایالات متحده برای بازساری افغانستان (سیگار) گفته بود، افرادی که در اختلاس‌ها دست داشته اند بازداشت شده و یا تحت تعقیب می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала