ناتو: اختلافات رهبران مانع اساسی روند صلح افغانستان است

© Sputnik / JAKناتو: اختلافات رهبران مانع اساسی روند صلح افغانستان است
ناتو: اختلافات رهبران مانع اساسی روند صلح افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان می گوید، اختلافات رهبران سیاسی در تشکیل تیم مذاکره کننده صلح با طالبان از موانع اساسی در گفت‌وگوهای صلح این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، در حالی که خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان یکی از شروط اساسی طالبان برای برقراری آتش‌بس محسوب می‌شود اما «نیکولاس‌ کی» نماینده غیرنظامی ناتو در کابل خروج نیروهای خارجی را به وضعیت امنیتی این کشور مرتبط دانست.

نیکولاس به رسانه‌ها در کابل گفت: مانع اساسی در روند صلح افغانستان نبود اجماع نظر بین رهبران سیاسی کشور بر سر تشکیل یک تیم مذاکره کننده مشترک در راستای مذاکره با طالبان است.

استقبال نماینده ملکی ناتو در افغانستان از استراتژی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
استقبال نماینده ملکی ناتو در افغانستان از استراتژی امریکا

وی افزود: عدم اعلام زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان مانعی در برابر صلح در این کشور نیست زیرا خروج نیروهای خارجی به شرایط امنیتی این کشور بستگی دارد.

نماینده غیرنظامی ناتو تلاش کرده است تا اختلافات رهبران سیاسی این کشور را مقصر وضعیت بوجود آمده در مذاکرات صلح با طالبان معرفی کند.

وی در حالی ادامه جنگ در افغانستان را نامرتبط به حضور نیروهای خارجی در این کشور می‌داند که طالبان بارها تاکید کرده است که تا زمان خروج آخرین نظامی خارجی این گروه به جنگ ادامه خواهد داد.

کارشناسان افغان با اذعان به اینکه تشکیل یک تیم مذاکره کننده واحد از سوی رهبران سیاسی افغانستان برای مذاکره با طالبان بسیار مهم است اما حضور نیروهای خارجی را عامل اساسی جنگ در این کشور می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала