خلیل زاد: آمریکا و افغانستان بر گام های بعدی مذاکرات «بین الافغانی» توافق کرده است

© Photo / U.S. Special Representative Zalmay Khalilzad / U.S. Special Representative Zalmay Khalilzadخلیل زاد : آمریکا و افغانستان بر گام های بعدی مذاکرات بین الافغانی توافق کرده است.
خلیل زاد : آمریکا و افغانستان بر گام های بعدی مذاکرات بین الافغانی توافق کرده است. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل زاد نمانیده ویژه امریکا در امور افغانستان، در توئیتر اش نوشت: ایالات متحده و افغانستان بر گام های بعدی مذاکرات بین الافغانی و مذاکرات بین الافغانی به توافق رسیده اند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه ایالات متحده امور صلح افغانستان می گوید، این سفرش در افغانستان " با دست آور ترین" سفر کاری اش در این کشور بوده است، که بر گام های بعدی مذاکرات بین الافغانی، افغانستان و امریکا توافق کرده اند، و یک تیم مذاکره کننده قوی در حال شکل گیری است.

باردیگر خلیل زاد با رئیس اجرائیه دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
باردیگر خلیل زاد با رئیس اجرائیه دیدار کرد

او می افزاید که به دوحه می‌رود و پیش از آن توقفی در اسلام آباد خواهد داشت" اگر گروه طالبان نقش خود را انجام دهند، ما هم وظیفه خود را انجام خواهیم داد، و روی توافق کار می کنیم و نهایی خواهیم ساخت.

بیش از این، خلیل زاد گفته بود که مذاکرات بین الافغانی پس از توافق طالبان با واشنگتن آغاز خواهد شد.

ماه هاست که ایالات متحده امریکا با گروه طالبان بخاطر یک آتش بس و خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان مذاکره می کند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید که نمایندگان ایالات متحد و نمایندگان طالبان در همه موارد به توافق رسیده اند به غیر یک یا دو مورد باقی مانده است، که در دوری بعدی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

 سخنگوی دفتر طالبان در قطر خاطرنشان می کند که مذاکرات با ایالات متحده پس از یک وقفه از سرگرفته می شود تا هنوز زمان برگزاری  مشخص نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала