تحلیل واشنگتن پست درباره چگونگی آینده سربازان امریکایی در افغانستان

© Flickr / Expert Infantryتحلیل واشنگتن پست درباره چگونگی آینده سربازان امریکایی در افغانستان
تحلیل واشنگتن پست درباره چگونگی آینده سربازان امریکایی در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تا برقراری کامل صلح در افغانستان، ایالات متحده امریکا نباید نیروهایش را از افغانستان بیرون کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روزنامه امریکایی واشنگتن پست نوشت: تا زمانیکه صلح به طور کامل در افغانستان برقرار نشده و تقسیم قدرت و آشتی ملی حاصل نشده؛ ایالات متحده نباید نیروهای خود را از افغانستان بیرون کند.

آیا با بیرون شدن نیروهای امریکایی نقش ازبکستان در تامین امنیت شمال افغانستان افزایش می یابد؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا با بیرون شدن نیروهای امریکایی نقش ازبکستان در تامین امنیت شمال افغانستان افزایش می یابد؟

این روزنامه در مطلبی با تاکید بر این که امریکا باید در روند صلح نیز به پیروزی برسد و پس از آن جنگ را پایان بخشد؛ به توافق دولت ترامپ با طالبان اشاره کرد و نوشت: توافق پیش رو میان دولت «ترامپ» با «طالبان» این پتانسیل را دارد که ثبات را پس از 18 سال جنگ ناتمام و بی نتیجه به افغانستان بازگرداند.

واشنگتن پست در عین حال نوشت: این احتمال نیز وجود دارد که این توافق؛ جرقه ای برای آغاز دوباره جنگ داخلی در افغانستان باشد.

این روزنامه درخصوص عقب نشینی سربازان امریکایی از افغانستان نوشت: نکته مهم و کلیدی عقب نشینی سریع سربازان امریکایی نیست بلکه نکته کلیدی؛ بدست آمدن یک راه حل سیاسی میان طالبان و دولت افغانستان است .

واشنگتن پست درخصوص مذاکرات میان فرستاده ویژه سازمان ملل و طالبان در دوحه خاطر نشان کرد، که دولت افغانستان هم باید در این گفت و گوها مشارکت داده شود.

در این مطلب به تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان اشاره شده و آمده است: نهایتا باید یک دولت وحدت ملی تشکیل شود متشکل از دولت کنونی افغانستان و طالبان. هرچند که ممکن است چنین نتیجه ای دور از ذهن به نظر برسد اما شدنی است.

واشنگتن پست به نقل از «رایان کروکر» سفیر پیشین امریکا در افغانستان می نویسد: امریکا باید بیرون شدن نیروهایش از افغانستان را به عقب بیاندازد و تا زمانی که پیشرفت ملموسی در شروط تقسیم قدرت و آشتی ملی حاصل نیامده است؛ اقدام به عقب نشینی نکند.

این گزارش می افزاید: امریکا همیشه بدنبال کسب خاک و قلمرو بوده است تا یک دولت موثر تاسیس کند و در برابر؛ نیروهای مبارزه کننده درپی ازپای درآوردن قدرت اراده امریکا بوده اند .

نشریه امریکایی در مطلب خود درباره طالبان می نویسد: البته طالبان یک گروه جنگاور و چریکی محض نیست. این گروه در نواحی مختلف از افغانستان، حکومت خودش را مستقل از دولت ملی افغانستان راه اندازی کرده است. اما این گروه هنوز هسته مرکزی استراتژی خودش را رو نکرده است و منتظر است آن را پس از بیرون شدن امریکا به سطح بیاورد.
یادآوری می کنیم، که ترامپ هم بارها اعلام کرده است که میلی به ماندن در افغانستان ندارد. اگر توافقی میان طالبان و واشنگتن حاصل بشود؛‌ ترامپ باید علامت بدهد چنانچه طالبان اهداف توافق را بشکند؛  نیروهای امریکایی سریعا به افغانستان بازخواهند گشت. البته یک نکته هم حائز اهمیت است، اینکه؛ مواضع پاکستان در قبال افغانستان تغییر کرده است.
پاکستان سالها حامی طالبان بوده است و یک پناهگاه امن در طول مرزهایش برای این گروه ایجاد کرده است. بلکه از این هم بیشتر، پاکستان یک اهرم قوی برای قوت گرفتن طالبان بوده است.
اما دولت جدید پاکستان، کمک زیادی کرد تا امکان گفت و گو میان امریکا با طالبان فراهم بشود.
" عمران خان"‌ نخست وزیر پاکستان عنوان کرده است که کشورش دیگر نمی خواهد "‌ ژرفای استراتژیک‌" در منطقه باشد و به خاطر آن افغانستان را همیشه در تلاطم نگاه دارد.
اگر عمران خان در این آرمانش جدی باشد و بتواند ارتش پاکستان را کنترل کند،‌ این یعنی اینکه سوء تفاهم ها بطور کل رفع شده است و یک چرخش مثبت برای کل منطقه اتفاق افتاده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала