توصیه وزارت زراعت: در برابر تب کانگو خودتان از خود محافظت کنید

© Photo / Public domain توصیه وزارت زراعت: در برابر تب کانگو خودتان از خود محافظت کنید
 توصیه وزارت زراعت: در برابر تب کانگو خودتان از خود محافظت کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت زراعت از شهروندان افغانستان خواسته است که خودشان در برابر «تب کانگو» از خود محافظت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، در آستانه عید قربان، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از شهروندان کشور خواسته است تا در برابر شیوع بیماری تب کانگو، از خودشان محافظ کنند.

این وزارت روز دوشنبه، چهاردهم اسد، در اطلاعیه‌ای به شهروندان کشور توصیه کرده است که بیماری تب کانگو (CCHF) یک  بیماری کشنده میکروبی (ویروسی) است و تدابیر احتیاطی را برای مصاب نشدن به این بیماری روی دست بگیرند.

بیماری تب کانگو مرض حیوانی است که به انسان سرایت می‌کند. وزارت زراعت گفته است که منبع عمده این ویروس گاو، گوسفند، بز و دیگر حیوانات است که ناقل آن کنه می‌باشد.

به گفته وزارت زراعت، ویروس بیماری کنه، به طور مستقیم از طریق گزیدن کنه‌ها و یا تماس با خون، افراز و گوشت حیوانات آلوده (منتن) به انسان سرایت می‌کند.

وزارت زراعت گفته است، برای این‌که شهروندان از مصاب شدن به این بیماری در امان باشند، نیاز است تا حیوانات و محل بودوباش آن‌ها با دوای مخصوص ضد کنه توسط داکتر صحت حیوانی و یا مطابق به توصیه دکتر صحت حیوانی، دواپاشی شود.

وزارت زراعت به شهروندان کشور هم‌چنان توصیه کرده است که در جریان ذبح حیوانات و پارچه کردن گوشت آن‌ها، از وسایل محافظتی چون دست‌کش، ماسک، پیش‌بند دراز با رنگ روشن و عینک استفاده کنند.

این وزارت هم‌چنان گفته است که برای جلوگیری از بیماری تب کانگو، از ذبح حیوانات در هر جا، خودداری و حیوانات در محل پاک و مناسب ذبح شود.

وزارت زراعت هم‌چنان از شهروندان کشور خواسته است تا دست‌های‌شان را بعد از هر تماس با حیوان و پاک‌کاری محل بودوباش حیوانات با آب و صابون شست‌وشو کنند.

وزارت زراعت افزوده است که برای پیش‌گیری از مصاب شدن به تب کانگو، گوشت و جگر حیوانات را پیش از استفاده برای ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند. این وزارت هم‌چنین از شهروندان کشور خواسته است تا هیچ‌گاه کنه‌های حیوانات را با دستان برهنه دور نکنند و نکشند، تا به این ترتیب به بیماری تب کانگو مصاب نشوند.

این در حالی است که اخیراً بیماری کانگو در برخی از شهرهای کلان از جمله هرات از شهروندان کشور قربانی گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала