سومین دوره مسابقه سخنرانی همدل ویژه دانشجویان خارجی در تهران برگزار می‌شود

© فریبا قلی زادهسومین دوره مسابقه سخنرانی همدل ویژه دانشجویان خارجی در تهران برگزار می‌شود
سومین دوره مسابقه سخنرانی همدل ویژه دانشجویان خارجی در تهران برگزار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سومین دوره مسابقه سخنرانی همدل ویژه دانش آموزان و دانشجویان غیرایرانی برگزار می‌شود. این مسابقه که یکی از بزرگترین رویدادهای علمی-فرهنگی به شمار می آید، قرار است اواخر سنبله/شهریور ماه در یکی از دانشگاه‌های تهران برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حمید انوری دبیر برگزاری مسابقه سخنرانی همدل می‌گوید: هدف از برگزاری این مسابقه افزایش و کسب مهارت‌های ارتباطی، رشد و شکوفایی فرهنگ گفتگو بین دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی است که در ایران تحصیل می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بازخوردهای خوبی از این برنامه داشته‌ایم، بیان کرد: امروزه حساسیت جامعه دانشجویی و تصمیم‌گیر برای تقویت فن بیان و سخنرانی ارتقا پیدا کرده است. به همین دلیل شاهد توجه‌های خوبی از سوی انجمن‌های دانشجویان غیرایرانی، فعالان فرهنگی و برخی مسئولان و توسعه‌ی این مهارت در طی دورهای گذشته بوده‌ایم.
انوری گفت: نخستین دوره‌ی این مسابقه با فعالیت هفت دبیرخانه در استان‌ها و شهرهای: تهران، قم، اصفهان، کرمان، شیراز، مشهد و قزوین با همکاری انجمن‌های دانشجویان افغانستانی شروع به کار کرد. در نهایت مرحله نهایی و اختتامیه آن ماه میزان/ مهرماه ۱۳۹۶ در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی و دومین دوره‌ی آن ماه میزان/ مهرماه ۱۳۹۷ در دانشگاه تربیت مدرس ویژه دانشجویان افغانستانی برگزار شد.

تمدید پاسپورت های خانوار مهاجران افغانستانی در تهران - اسپوتنیک افغانستان
تمدید پاسپورت های خانوار مهاجران افغانستانی در تهران+تصاویر

وی افزود: با توجه به استقبال صورت گرفته طی دوره های گذشته و تقاضای شرکت کنندگان برای اضافه شدن بخش دانش آموزی و حضور دانشجویان غیرافغانستانی با برنامه‌ریزی های صورت گرفته؛ امسال شاهد اضافه شدن این بخش ها هستیم.
دبیر برگزاری مسابقه سخنرانی همدل گفت: گستره وسیع فعالیت‌های ما با حمایت انجمن‌های دانشجویی صورت می‌گیرد و همه دست اندرکاران این مسابقه فعالان دانشجویی هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این برنامه استعدادیابی نیز صورت می‌گیرد، بیان کرد: از بین شرکت کنندگانی که حائز رتبه شده یا به مرحله نهایی آن راه پیدا می‌کنند، دبیرخانه مسابقه آن‌ها راشناسایی کرده و آن‌ها را به شبکه‌های تلویزیونی، رسانه‌ها و شرکت‌هایی که نیاز به افراد مستعد در زمینه فن بیان دارند معرفی می‌کنند. گرچه بحث استعدادیابی وظیفه اصلی دبیرخانه مسابقه نیست، اما ما توجه ویژه‌ای به افراد سختکوش و مستعد داریم و تا جایی که امکان داشته باشد به آن‌ها کمک می‌کنیم.
انوری ادامه داد: امسال برای برگزاری این برنامه از برخی افرادی که طی دوره‌های گذشته در مسابقه شرکت داشتند دعوت به همکاری شد و امکان حضور آن‌ها در دبیرخانه مسابقه فراهم شده است.

درخشش افغانستان در جشنواره جهانی فیلم فجر/ دریافت دو دیپلم افتخار برای افغانستان در مراسم پایانی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر - اسپوتنیک افغانستان
درخشش افغانستان در جشنواره جهانی فیلم فجر/ دریافت دو دیپلم افتخار برای افغانستان در مراسم پایانی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

او همچنین گفت: در حال ارتباط با سازمان‌ها، شرکت‌ها و…که‌ مرتبط به برنامه‌مان است، هستیم تا آن‌ها از این فرصت پیش آمده بهترین استفاده را کرده و به جذب نیروی انسانی مورد نظر خود بپردازند و در این زمینه دوباره آمادگی خود برای همکاری با همه افراد، سازمان‌ها و شرکت‌ها و… اعلام می‌کنیم. به‌طور مثال: نفر اول نخستین دوره مسابقه سخنرانی همدل هم اکنون در شبکه جهانی «هدهد» مشغول به فعالیت است و همچنین از «آی‌فیلم۲» پیشنهاد ارائه اسامی نفرات برگزیده را داشتیم.
به نقل از خبرگزاری شفقنا، سومین دوره مسابقه سخنرانی همدل شامل مراحل مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی است. شرکت‌کنندگان بعد از ثبت‌نام می‌بایست یک سخنرانی ۳ تا ۴ دقیقه‌ای آماده کنند و آن را از بصورت کلیپ ویدئویی به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند. بعد از ارسال؛ این فایل تصویری توسط پشتیبان که دبیرخانه مسابقه برای شرکت کنندگان در نظر گرفته‌اند مشاهده شده و سپس نکات مثبت و منفی به آن‌ها گوشزد خواهد شد. (این مرحله مقدماتی است و کسی در آن حذف نخواهد شد).
در فاصله بین ارسال کلیپ تا مرحله نیمه نهایی هر یک از پشتیبان‌ها موظف هستند تا از طریق مشاوره سطح علمی هر یک از شرکت کنندگان را بالا برده تا برای مرحله نیمه نهایی که بصورت حضوری در تهران برگزار می شود، آماده شوند.
مرحله نیمه نهایی یک روز قبل از فینال در یکی از دانشگاه های تهران برگزار خواهد شد. همچنین لازم بذکر است با توجه به حضور شرکت کنندگانی از شهرهای مختلف ایران؛ برای این افراد محل اسکان در نظر گرفته شده است.
یادآوری می کنیم، که در مراسم‌های پایانی دو دوره گذشته مسابقه سخنرانی همدل، سید محمد بطحایی (وزیرآموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران)، دکتر نصیر احمدنور (سفیر افغانستان در ایران)، و شماری از مسئولان دانشگاه‌ها؛ همچنین داوران این مسابقه که از مجریان صدا و سیما (شاهین جمشیدی، محمد سلوکی، فرزانه معصومیان، شیرین ترکندی، امیرعلی عسگری، محمدرضا حسینیان و…) بودند نیز حضور داشتند.
بر این اساس علاقه مندان جهت ثبت نام در این مسابقات، می توانند تا ۲۰ ماه اسد/ مردادماه به سایت http://www.evand.com/events/hamdelcontestمراجعه کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала