پنج کشور همسایه شمالی افغانستان از صلح به رهبری و مالکیت افغان ها اعلام حمایت کردند

© Sputnik / Khaibar Akifiپنج کشورهمسایه شمالی افغانستان از صلح به رهبری و مالکیت افغان ها اعلام حمایت کردند
پنج کشورهمسایه شمالی افغانستان از صلح به رهبری و مالکیت افغان ها اعلام حمایت کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنچ کشور آسیای میانه حمایت شان را از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانها اعلام و تعهد کرده اند که به همکاری بین المللی و حمایت از حکومت افغانستان به رسیدن به صلح ادامه می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل روزنامه هشت صبح، اوزبیکستان، قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان پنج کشور همسایه شمالی افغانستان هستند که روز سه‌شنبه (15، حمل) به صدور یک اعلامیه مشترک گفته اند که منافع متقابل کشورها در صلح،ثبات، و ارتباطات منطقه است به همین خاطر از تلاش های صلح افغانستان حمایت می کنند.

عمران خان: اسلام آباد با هدف تقویت صلح در منطقه پیوند با افغانستان را گسترش داد - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: اسلام آباد با هدف تقویت صلح در منطقه پیوند با افغانستان را گسترش داد

در این اعلامیه که نماینده گان پنج کشور پای آن امضاء کرده اند، تاکید شده است که روند صلح باید یک پارچه و متحدانه به رهبری مالکیت افغانها و به حمایت جامعه بین الملل به پیش برده شود و حمایت و موضع واحد کشورهای آسیای میانه از این روند مهم است.

این پنج کشور گفتند که از برنامه های 18 سال گذشته دولت حمایت می کنند که شامل قانون اساسی، برنامه خودکفایی افغانستان که بر اساس آن حکومت،از طریق افزایش درآمد داخلی ، هزینه امنیت و دفاع را تمویل و به شهروندانش زمینه خدمات رسانی عادلانه را فراهم می کند، می شود.

در اعلامیه گفته شده است که سعادت مردمان هر یک از این کشورها با سعادت منطقه گره خورده و از طریق دوام تجارت و سرمایه‌گذاری روی زیربناها به دست می‌آید، و همچنان به گسترش روابط تجارتی، و همکاری ها اقتصادی تاکیده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала