حکمتیار: رهبران حکومت کنونی غلامان بیرونی‌ها استند

© Sputnik / JAKحکمتیار: رهبران حکومت کنونی غلامان بیرونی‌ها استند
حکمتیار: رهبران حکومت کنونی غلامان بیرونی‌ها استند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری حکومت وحدت ملی را اشغال شده می‌خواند و می‌گوید که رهبران این حکومت غلامان بیرونی‌ها استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گلبدین حکمتیار که امروز (چهارشنبه، 16 اسد) برای پیکارهای انتخاباتی‌اش به ولایت کاپیسا رفته بود، در میان باشنده‌گان این ولایت به‌شدت از سیاست‌های حکومت وحدت ملی انتقاد کرد.

حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار: برخی‌ها هنوز هم خواستار ادامه جنگ هستند

حکمتیار در سخنرانی‌اش در کاپیسا، حکومت کنونی را غیراسلامی خواند و گفت تا هنگامی که نیروهای خارجی از افغانستان بیرون نشوند، امنیت در کشور تأمین نمی‌شود: «نام این حکومت را هم جمهوری اسلامی گذاشته اند. جمهوری اسلامی! مرگ و ننگ بر کسی که این نظام را به نام جمهوری اسلامی می‌شناسد. این [حکومت] داغ سیاه است بر پیشانی اسلام».

او گفت که بدلیل ناتوانی‌های حکومت، روزانه در حدود سه صد شهروند کشور جان‌های شان را از دست می‌دهند: «هر روز بیش از سه صد افغان کشته می‌شوند؛ یعنی ماهانه در حدود ده هزار افغان».

اما ارگ ریاست‌جمهوری، در واکنش به گفته‌های آقای حکمتیار می‌گوید که او از نظام افغانستان آگاهی ندارد و حکومت به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد که به نظام توهین کند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی رئیس‌جمهور در این باره گفت: «حکومت افغانستان مستقل است، حکومت افغانستان، جمهوری اسلامی است! نه تنها از امروز که از سال‌ها پیش بوده‌است. هیچ‌کسی، هیچ‌گروهی نمی‌تواند که مشروعیت این نظام را زیر سوال ببرد».

پیکارهای انتخاباتی، روز یک‌شنبه (6 اسد) آغاز شدند، اما تاکنون از میان هفده نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تنها شش نامزد به‌گونۀ رسمی پیکارهای انتخاباتی شان را آغاز کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала