امریکا: جنگ در افغانستان برای ما بسیار قیمت تمام شده است، می‌خواهیم صلح شود

© AFP 2023 / Delil Souleimanوزارت خارجه امریکا: جنگ در افغانستان برای ما بسیار قیمت تمام شده است، می‌خواهیم صلح شود
وزارت خارجه امریکا: جنگ در افغانستان برای ما بسیار قیمت تمام شده است، می‌خواهیم صلح شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزرات خارجه امریکا گفته است که می خواهیم مردم افغانستان سرنوشت حکومت را خود شان انتخاب کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، در اعلامیه از سوی سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا گفته است که از جنگ بی پایان افغانستان خود را نجات میدهیم و خواهان صلح دائمی در میان مردم افغانستان هستیم.
مورگان اورتگس، افزوده است هزینه جنگ در افغانستان بیش از حد است به همین خاطر می‌خواهیم که به زودی میان مردم افغانستان یک صلح دائمی به وجود بی‌آید و می خواهیم که مردم افغانستان خود سرنوشت کشورشان را انتخاب کنند.
این در حالیست که رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ در گفتگوی تیلفونی با امیر قطر نیز در باره آوردن صلح در افغانستان گفتگو کرده است.
در همین حال سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته است که طالبان همراه با امریکا بالای زمان بندی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در حال مذاکره هستند که تا چند روز دیگر ممکن است نهایی شود.
از سوی دیگر ازبکستان که میزبان این نشست ها است ابراز داشته که تاشکند همیشه آماده گفتگوهای صلح برای این کشور است.
عبدالحکیم منیب، عضوء هیأت گفت‌وگو کننده صلح حکومت، می گوید، به هر گونه که می توانیم برای آوردن صلح دایمی و پایدار و باعزت تلاش خواهیم کرد و هر مذاکره یک قدم پیشرفت است.
در عین حال گزارش داده شده است که غنی و عبدالله متن توافق صلح در قطر را تائید کرداند که بر اساس آن انتخابات به تعویق خواهد افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала