تیم عبدالله به دنبال قانونی، نور و محقق: به پیوستن شخص اتمر علاقه نداریم

© Photo / ریاست اجراییهحزب جمعیت اسلامی افغانستان
حزب جمعیت اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، می‌گوید که مذاکراتی با محمد یونس قانونی، عطامحمد نور و محمد محقق برای پیوستن آنان به این ستاد داشته اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، معاون اول عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری از احتمال پیوستن بخشی از اعضای گروه انتخاباتی «صلح و اعتدال» به رهبری حنیف اتمر، خبر می‌دهد

 آقای سعادتی گفته است: «این تیم و یا حداقل بدنه اصلی این تیم ممکن است از ما حمایت کند یقینن برنامه های مشترکی است که بین ما و تیم صلح و اعتدال وجود داشت».

در همین حال این عبدالرشید دوستم از اعضای کلیدی تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در سخنانی گفته است که برای پیوستن شماری از اعضای کلیدی جبههٔ مقاومت به تیم عبدالله عبدالله تلاش‌ها جریان دارد:

«با محقق صایب و احمد ولی خان و داکتر عبدالله ره استاد عطا و داکتر عبدالله را یک تیم قوی جور میکنیم».

این در حالی‌ست که منابع از درون تیم انتخاباتی محمداشرف غنی از احتمال پیوستن شخص حنیف اتمر به این دستهٔ انتخاباتی خبر می‌دهند.

گفته می‌شود حمد الله محب، مشاور امنیت ملی با محمد حنیف اتمر، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری برای پیوستن او به تیم «دولت ساز» گفتگو کرده است.

جاوید فیصل- سخنگوی دسته اتنخاباتی محمد اشرف غنی گفت: «ما اماده استیم  هر دسته انتخاباتی که با یکجا می شود می تواند بیاید و به ما بپیوندد».

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله همچنان گفته است که به پیوستن شخص حنیف اتمر به «ثبات و همگرایی» علاقه‌یی ندارند.

تیم انتخاباتی حنیف اتمر، در حالی که کارزارهای انتخاباتی را به دلیل آن‌چه اولویت صلح بر انتخابات اعلام کرده متوقف کرده است اما گفته می‌شود که به دلیل اختلاف بر سر معرفی شدن عطامحمد نور به عنوان نخست‌وزیر این تیم انتخاباتی، دچار اختلاف شدید شده و از فروپاشیده است.

هرچند تیم انتخاباتی محمد حنیف اتمر می گوید که تلاش‌ها برای از میان برداشتن چالش‌های به وجود آمده میان اعضای این تیم ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала