دادخواهی باشندگان پکتیا در پیوند به کشته شدن غیرنظامیان دریک عملیات نیرو های دولتی

© Sputnikپکتیا
پکتیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشته شدن 11 تن دریک عملیات نیروهای امنییت ملی در روستای گلال کوه ولسوالی زرمت پکتیا خشم باشنده‌گان این ولایت را برانگیخته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، شماری از بزرگان قوم و باشنده‌گان ولسوالی زرمت پکتیا گفته اند که قطعۀ "صفر یک" ریاست امنیت ملی یک شنبه شب (20 اسد) 11 تن از باشنده‌گان این منطقه را از خانه‌های شان بیرون کشیدند وبه گلوله بستند.

این بزرگان قومی به رسانه ها می گویند:« بسیار واضح است که حکومت ملامت است در این مساله، در زرمت از بازسازی خبری نیست اما قتل همیشه است»

در حالی که ریاست عمومی امنیت ملی از کشته شدن 11 هراس‌افگن به شمول دو فرمانده طالبان در یک عملیات نیروهای ویژه در ولسوالی زرمت دو روز پیش سخن گفته بود، اما شماری از باشنده‌گان پکتیا این اتهام‌ها را رد می‌کنند.

حیات الله کارمند وزارت معارف در کابل، محمد شفیع آموزگار، انصارالله دانش جوی دانشگاه پکتیا، اخترمحمد دانش جوی دانشگاه کابل که به دیدار خانواده‌های شان به ولسوالی زرمت رفته بودند، محمد آصف مدیر مکتب دولت‌خان در زرمت، انعام دانش آموز یک مدرسه، رحمت‌الله، حکمت‌الله و نصرت‌الله دکانداران که برادران نیز بودند و نیز فدا محمد و نصرالله و فتح‌الله که کشاورزان بودند، ۱۱تنی استند که به گفته باشنده‌گان پکیتا، دراین عملیات کشته شده اند.

این باشنده‌گان ولسوالی زرمت حکومت به ویژه ریاست امنیت ملی را در برابر کشته شدن این 11 تن پاسخ گو می‌دانند.

ریاست امنیت ملی روز دو شنبه (21 اسد) اعلام کرد که در یک عملیات هدفمند در ولسوالی زرمت پکتیا 11 هراس افکن را کشته است.

نیروهای وابسته به امنیت ملی درحوزه جنوب شرق بارها به نقش داشتن درقتل غیرنظامیان متهم شده اند.

درماۀ دسمبر سال گذشته میلادی نیویارک تایمز گزارش مفصلی ازچه گونه‌گی واحدهای نظامی زیرنام نیروهای کمپاین که وابسته ریاست امنیت ملی استند و ازسوی "سی آی ای" آموزش دیده اند و از این این سازمان کمک دریافت می‌کنند، پخش کرد.

هرچند این نیروها به شیوه‌های ظالمانه وخشن نظامی متهم استند وبه گفتۀ نیویارک تایمز سبب ایجاد ترس درمیان مردم وآسیب رساندن به ماموریت امریکا درافغانستان شده اند، اما نشریه فارین پالیسی به تازه‌گی گزارش داده ست که "سی آی ای" می‌خواهد حتا پس از یک توافق احتمالی صلح میان امریکا وطالبان، فعالیت‌های نظامی‌اش را درافغانستان نگهدارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала