سازمان ملل: کشتار غیرنظامیان را در افغانستان متوقف کنید

© J.A.Kسازمان ملل: کشتار غیرنظامیان را در افغانستان متوقف کنید
سازمان ملل: کشتار غیرنظامیان را در افغانستان متوقف کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل نگرانی شدید خود را درباره گزارشات کشته شدگان غیرنظامی در افغانستان، ابراز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، تلفات غیر نظامی در افغانستان، علی‌رغم تلاش‌ امریکا و طالبان جهت مذاکره برای خاتمه دادن به جنگ هجده ساله در این کشور، همواره در حال افزایش بوده است.

 خواست سازمان ملل از مقامات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
خواست سازمان ملل از مقامات افغانستان

ریاست امنیت ملی، گفته است که عملیات چند روز پیش ولایت پکتیا که در آن 11 تن کشته شدند، جهت هدف قرار دادن یک مخفیگاه طالبان صورت گرفته بود.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، در حساب توئیتر خود در همین راستا آورده است: «پاسخ‌گویی ضروری است؛ آسیب‌رسانی به غیر نظامیان باید متوقف شود».

الله میرخان بهرامزوی، سیاست‌مدار افغان اظهار کرده که نیروهای دولتی، در عید قربان به جمعی دانشجویی حمله کردند؛ او که یکی از اعضای شورای استانی پکتیا است، به خبرگزاری رویترز گفته که در دورهمی مذکور، یک دانشجو هم‌کلاسی‌هایش را برای شام دعوت کرده بود. او می‌گوید: «عصر هنگام، نیروهای امنیتی خانه را محاصره کردند، قربانیان را از مهمان‌خانه بیرون کشیدند و یکی یکی به آن‌ها شلیک کردند».

در بیانیه‌ای ریاست امنیت آمده است: «این عملیات، بر اساس اطلاع از یک مرکز/مخفیگاه طالبان صورت گرفته بود و هیچ تلفات غیر نظامی نداشت».

به گفته سازمان ملل، در نیمه اول سال، نزدیک به 4 هزار نفر غیر نظامی در افغانستان مجروح و یا کشته شده‌اند؛ آمار نشان از افزایش شدید تلفات توسط دولت و نیروهای خارجی به رهبری امریکا دارد. یورش‌های زمینی و نبردها، بیشترین تلفات غیر نظامیان را سبب شده‌اند و بمب‌گذاری‌ها و حملات هوایی به گزارش یوناما- در رده بعد قرار دارند.

علی‌رغم اظهار امریکا و طالبان به پیشرفت مذاکرات صلح، خشونت در افغانستان کاهشی نشان نداده است.

مذاکرات صلح بین هیئت طالبان و نمایندگانی از سوی دولت امریکا، روز دوشنبه بدون توافق نهایی خاتمه یافت و تاریخ از سرگیری آن مقرر نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала