واکنش سفیر امریکا به آزادی خلیل الله فروزی از زندان

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانواکنش سفیر امریکا به آزادی خلیل الله فروزی از زندان
واکنش سفیر امریکا به آزادی خلیل الله فروزی از زندان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر امریکا در کابل بخاطر آزادی خلیل‌الله فروزی رئیس پیشین کابل بانک در صفحه تویترش واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، جان بس سفیر امریکا در کابل، در صفحه تویترش نوشته است که آزادی زودهنگام رئیس پیشین کابل بانک، ناکامی دولت در اجرای حکم بازداشت متمهان به فساد، تعهد دولت افغانستان مبنی بر مبارزه علیه فساد و کمک‌های جهانی را زیر سوال می‌برد.


این گفته‌های وی در حالیست که تاریخ 14 آگست خلیل‌الله فروزی پس از دستور رئیس‌جمهور از سوی نیروهای امنیت ملی به خانه‌اش انتقال داده شده‌است.

افزوده اند که خلیل‌الله فروزی به علت بیماریی‌که دارد از بند آزاد شده‌است.

بربنیاد این گفته‌ها، هیئتی ازبهر بررسی حالت صحی و اجرای تعهدات مالی خلیل‌الله فیروزی ساخته شده‌است و ریاست این هیئت را راشد طوطاخیل، رئیس امور حقوق معاونیت پالیسی نظارت و بررسی ریاست دفتر ریاست جمهوری، به عهده داشته‌است.
در همین حال این هیت وضع صحی خلیل‌الله فروزی را نگران کننده گزارش داده‌است و گفته‌است که اگر او در زندان درگذرد، حکومت با انتقادهای حقوق بشری روبه‌رو خواهد شد.

به گفتۀ هیئت بررسی کننده، انتقال وی به خانه‌‎اش صراحت قانونی ندارد؛ چرا که بربنیاد قانون، زندانی باید در زندان و یا شفاخانه باشد. اما در این نامه، این هیئت گفته‌است که تحلیل آنان با رئیس دادگاه و لوی سارنوال از متن قانون این است که خانه هم حکم شفاخانه را دارد.
رئیس‌جمهور، نتیجۀ بررسی‌های هیئت را قانونی دانسته‌است و به رئیس این هیئت هدایت داده است که پیشنهادهایش را عملی سازد و خلیل‌الله فروزی را به خانه‌اش انتقال دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала