آیا گروه‌های قومی برای جنگ داخلی احتمالی در افغانستان آماده می‌شوند؟

© Sputnikآیا گروه‌های قومی برای جنگ داخلی احتمالی در افغانستان آماده می‌شوند؟
آیا گروه‌های قومی برای جنگ داخلی احتمالی در افغانستان آماده می‌شوند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موسسه مطالعات جنگ گزارش داد، که گروه‌های قومی در افغانستان در حال آماده شدن برای جنگ داخلی هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، میلیتاری تایمز نوشت: در حالی که واشنگتن و طالبان برای بیرون کردن نیروهای امریکایی از افغانستان مذاکره می‌کنند، موسسه مطالعات جنگ در تحلیلی نوشت که گروه‌های قومی در افغانستان برای جنگ داخلی آماده می‌شوند.

تکرار تاریخ در افغانستان؛ حرکت به سوی جنگ داخلی - اسپوتنیک افغانستان
تکرار تاریخ در افغانستان؛ حرکت به سوی جنگ داخلی

در این گزارش احتمال وقوع جنگ داخلی جدیدی در افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای خارجی پیش‌بینی شده و آمده که گروه‌های قومی درحال حاضر نیز جوامع خود را برای حفاظت در برابر تهدیدها بسیج کرده‌اند.

به گزارش «میلیتاری تایمز»، این آمادگی‌ها به خودی خود با افزایش قدرت مراکز قدرت در خارج از دولت افغانستان و ایجاد شرایط برای انحلال سریع نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان احتمال بروز جنگ داخلی جدید را افزایش می‌دهد.

موسسه مطالعات جنگ به نقل از رسانه‌های محلی در افغانستان نوشت، که شماری از نیروهای مسلح تاجیک در ولایت پنجشیر به دلیل افزایش فعالیت طالبان در این منطقه در کنار نیروهای امنیتی دفاعی افغانستان بسیج شده‌اند.

یادآوری می کنیم، که طالبان در طی سال‌های 1992-1996 میلادی و در جریان جنگ داخلی افغانستان متولد شد و بیشتر اعضای آن را پشتون‌ها تشکیل می‌دهند.

این گروه از سال 1996 تا 2001 میلادی کنترل افغانستان را به عهده داشت اما پس از حملات 11 سپتمبر توسط امریکا و به کمک تاجیک‌ها، ازبک‌ها و هزاره‌هایی که ائتلاف شمال را تشکیل می‌دادند حکومت آن‌ها سقوط کرد.

اکنون اما تقریباً نیمی از خاک افغانستان تحت درگیری و یا کنترل طالبان قرار دارد و این گروه در قوی‌ترین حالت خود از سال 2001 قرار دارد.

امریکا و طالبان برای ایجاد یک توافق در حال گفت‌وگو هستند اما دولت افغانستان از مذاکرات به حاشیه رانده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала