غنی: مسله حزب اسلامی را حل کردیم و مسله طالب را هم فردا حل می‌کنیم

© Photo / Facebook/AGغنی: مسلۀ حزب اسلامی را حل کردیم و از طالب را هم فردا حل می‌کنیم
غنی: مسلۀ حزب اسلامی را حل کردیم و از طالب را هم فردا حل می‌کنیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که مردم افغانستان از نظام جمهوری نخواهند گذشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، آقای غنی که امروز (شنبه، 26 اسد) در یک گردهمایی انتخاباتی در کابل سخن می‌زد، تأکید که مردم نظام جمهوریت را پذیرفته‌اند و این انتخابات مردم است.

رئیس جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: تکرار دوران داکتر نجیب الله خواب و خیال است

محمد اشرف غنی، افزود که موضوع طالبان را نیز همچون موضوع صلح با حزب اسلامی در چند ماه حل خواهد کرد: «مسله، امارت نیست. مسله، طالبان است. و امروز نه زن، نه مرد، نه طفل، نه جوان از طالب ترس دارند.... مسلۀ حزب اسلامی را در چند ماه حل کردیم، مسلۀ طالب را هم فردا حل می‌کنیم».

غنی، در این گردهمایی در میان باشنده‌گان کابل بر اتحاد میان گروه‌های مذهبی کشور نیز تأکید ورزید: «دیگر افغان مهاجر شده نمی‌تواند! مهاجرین ما دوباره بر می‌گردند. ما، دربدر شده نمی‌توانیم. کس، دیگر غیرت و عزت افغان را و غیرت و عزت هزارۀ افغان را گرفته نمی‌تواند».

در این گردهمایی انتخاباتی، امرالله صالح، معاون نخست دستۀ انتخاباتی محمد اشرف غنی نیز دربارۀ چگونگی نظام آینده سخن زد. او اما تأکید کرد که به طالبان امتیاز نخواهند داد: «یک گُنگ را می‌خواستند در رأس یک ملت با عظمت ما که آنطرف تاریخش مولاناست و اینطرف تاریخش شخصیت‌هایی است که از آن‌ها اسم گرفتیم؛ این‌جا، به ما ننگ نیست که زیر فضای تبلیغاتی بترسیم که طالبان آمد و برایش امتیاز بدهیم؛ اصلأ نه!»

تأمین امنیت مناطق هزاره نشین، انکشاف متوازن ملی و نیز ایجاد یک شهرک صنعتی در بامیان از وعده‌های رئیس‌جمهور به شرکت کننده‌گان این گردهمایی بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала