فراخوان رئیس جمهور غنی برای راه اندازی قیام ملی بر ضد داعش + ویدیو

© @ARG1880 FBرئیس جمهور غنی در نراسم تجلیل از روز استقلال در قصر دارالامان
رئیس جمهور غنی در نراسم تجلیل از روز استقلال در قصر دارالامان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی به مناسبت صدمین سالروز استقلال افغانستان ضمن اعلام قیام ملی بر ضد داعش تاکید کرد که لانه‌های تروریستی در آن سوی خط دیورند باید ریشه کن شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور امروز دوشنبه (28 اسد) در سخنرانی خود به مناسبت صدمین سالروز استقلال افغانستان،  با اشاره به حمله‌ دو شب پیش بر یک مراسم عروسی در غرب کابل گفت که دشمنان به حدی نامرد و ذلیل شده‌اند که بر مراسم عروسی حمله تروریستی انجام می‌دهند.

رئیس‌جمهور غنی می‌گوید که تعهد حکومت این است که لانه‌های داعش را چه در شرق باشند، چه در شمال و یا در مرکز، ریشه‌کن و نابود کند؛ آنان مورد هیچ‌گونه ترحم قرار نمی‌گیرند و مبارزه حکومت به شدت در مقابل داعش ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهو گفت: “صدمین سالروز استرداد استقلال کشور تحت شعاع یک تراژدی قرار گرفت، من امروز در رابطه به استقلال و اهمیت غازی امان الله خان در راستای به دست آوردن استقلال کشور، حرف نمی‌زنم”.

او افزود، به خاطر احترام قایل شدن به قربانی‌های حمله تروریستی کابل، بزرگداشت از صدمین سالروز استرداد استقلال کشور به تعویق انداخته شده و دشمن با ریختاندن خون افراد ملکی، برگزاری مراسم را به تعویق انداخت.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: “ما انتقام این حمله و حملات دیگر را حتما می‌گیریم. ما انتقام قتل عام شهروندان و هر قطره خون مردم بی‌گناه خود را می‌گیریم.”

اشرف غنی اضافه کرد: “من امروز یک‌جا با ملت به گلیم غم نشسته‌ایم، با جدیت تعهد می‌کنم که داعش و تروریستان را ریشه‌کن می نمائیم و حامیان آنان را همین‌گونه به گلیم غم می‌نشانیم.”

وی با اعلام قیام ملی بر علیه داعش گفت: "از مردم افغانستان می‌خواهم که در هر خانه، قریه، ناحیه، گذر و محیط کار و اداره افکار داعشی را افشا کنند و به همین منظور یک پروسه ملی را آغاز کنند و در پی‌گیری این روند هیچ‌گونه غفلت و تعلل از سوی نهادهای امنیتی قابل تحمل نیست و آنان باید هر قضیه‌ را با جدیت پی‌گیری کنند."

آقای غنی خاطر نشان کرد، همانطوری که شاه امان‌الله خان در روز استقلال کشور شمشیرش را از نیام بیرون کرد، امروز باید مردم افغانستان در برابر هیولای تروریزم شمشیر شان را از نیام بیرون بکشند.

او با اشاره به این که اکثر فرماندهان طالبان و سایر گروه‌های تروریستی در آن طرف خط دیورند کشته شده‌اند افزود، این ادعای ما را برای حمایت خارجی از طالبان و تروریزم ثابت می‌کند.

محمداشرف غنی خطاب به مردم آن طرف خط دیورند نیز گفت که با هر میکانیزمی، لانه‌ها و مراکز تولید تروریزم را در مناطق خود افشا کنند تا جامعه جهانی از آن باخبر شود.

آقای غنی بار دیگر تاکید کرد که جامعه جهانی نباید در مورد اینگونه حملات وحشیانه تروریستان خاموشی اختیار کند؛ بلکه در ردیابی و نابودی عاملان این اعمال تروریستی با افغانستان همکاری کنند؛ زیرا نیروهای امنیتی افغانستان تنها از استقلال خود دفاع نمی‌کنند بلکه از بقای تمام بشریت دفاع می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала