ایجاد قرارگاه های امنیتی در مسیر شاهراه نمبر یک غزنی

© Sputnikایجاد قرارگاه های امنیتی در مسیر شاهراه نمبر یک غزنی
ایجاد قرارگاه های امنیتی در مسیر شاهراه نمبر یک غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های ولایت غزنی از ایجاد قرارگاه های امنیتی در مسیر شاهراه کابل-کندهار خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، عارف نوری سخنگوی والی غزنی درباره امنیت شاهراه نمبر یک گفت: عملیات و تلاش نیرو های امنیتی به منظور تامین امنیت بهتر شاهراه کابل_ کندهار در مربوطات ولایت غزنی ادامه دارد که تا حال مناطق زیاد از وجود طالبان که در این مسیر قرار دارد تصفیه شده است.

تیرباران سه غیرنظامی در مسیر قره باغ-غزنی  - اسپوتنیک افغانستان
تیرباران سه غیرنظامی در مسیر قره باغ-غزنی

نوری افزود، که ایجاد بیز های امنیتی نیز در برخی ساحات مورد تهدید این شاهراه مهم کشور در نظر است که تا حال سه قرارگاه ایجاد شده است و روند افراز سایر پاسگاه ها ادامه دارد. 
سخنگوی والی غزنی از فرستادن 1200 سرباز ارتش نیز به غزنی و به منظور تامین امنیت همه مناطق غزنی بخصوص شاهراه نمبر یک خبر داد.
این مقام محلی غزنی در حال از ایجاد قرارگاه در این شاهراه خبر می دهد که بسیاری از پاسگاه های شاهراه کابل _ کندهار در بسیار از مناطق این شاهراه بر چیده شده است و جز در فاصله بسیار دور برخی قرار گاهی بزرگ پاسگاه ها باقی مانده است و یا هم با ادغام چند پاسگاه کوچک بیز ایجاد شده است.
یادآوری می کنیم، که با وجود موجودیت پاسگاه ها و قرار گاه ها در شاهراه کابل _ کندهار در طول چند سال امنیت پایدار این شاهراه تامین نشده است و طالبان که در قریه های چهار اطراف شاهراه حضور دارند،هنگام عبور کاروان های اکمالاتی نیرو های امنیتی بالای آنان حمله می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала