شمار شهیدان حمله تروریستی بر مراسم عروسی در کابل 81 تن است

© REUTERS / Mohammad Ismailشمار شهیدان حمله تروریستی بر مراسم عروسی در کابل 81 تن است
شمار شهیدان حمله تروریستی بر مراسم عروسی در کابل 81 تن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تنها در شب انفجار بر مراسم عروسی بر هوتل شهر دبی بیش از هفتاد تن جان باخته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نزدیکان جان باخته گان انفجار اخیر درهوتل «شهر دبی» شمار جان باخته گان این رویداد را بیش ازهشتاد تن می گویند.

خانواده های این جان باخته گان  می گویند، فهرستی که آنان از جان باخته گان دارند،  تنها دربرگیرنده  نزدیکان و همسایه گان عروس و داماد است.

به گفته این خانواده ها کسانی که از جاهای دیگر به این عروسی دعودت شده بودند و یا هم خودسرانه به این عروسی آمده بودند نیز جان باخته اند وبا افزودن این جان باخته گان، شمار تلفات ازهشتاد تن نیز بیشتر خواهد شد.

شماره تلفات انفجار شب گذشته در تالار عروسی شهر دبی در کابل به 63 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
شماره تلفات انفجار شب گذشته در تالار عروسی شهر دبی در کابل به 63 تن رسید

پیش ازاین وزارت امور  داخله جان باختن شصت وسه تن و وزارت صحت عامه جان باختن هفتاد تن را در انفجار در تالار عروسی این هوتل تایید کرده بودند.

سه روز پس ازانفجار مرگبار در هوتل عروسی شهر دبی درغرب کابل، مراسم فاتحه یازده تن ازجان باخته گان این رویداد در یکی ازمسجدهای شهر برگزار شده است.

کاظم، پدریک قربانی این رویداد، گفت:- "ما از رهبران حکومتی تنها یک چیز می خواهیم تا زمانی که قدرت در کشور در دست شان است دیگر وقتی طالب و داعش را دستگیر کردند رهایش نسازند".

این خانواده ها فهرستی را همرای ما شریک می کنند که بربنیان آن از خانواده ها، نزدیکان، همسایه ها و دوستان عروس و داماد هشتاد ویک تن جان باخته اند.

به گفتۀ اعضای خانواده های قربانیان، از میان این قربانیان ۲۳ جان باخته گان از باشنده گان ازمنطقه  قلعچه، ۲۵ تن از منطقه  دوغ آباد، ۱۳ تن از منطقه دهمزنگ و ۲۰ تن از منطقه بهادرخان درغرب کابل استند.

زمری رسولی از خانواده جان باخته گان گفت:- "حکومت که شصت و سه نفر شمار جان باخته گان را اعلام کرده است، شما بیینید که بیست و سه نفر از باشنده گان همین محل جان باخته اند، بیست و پنج تن از دوغ آباد، سیزده تن از دهمزنگ و بیست تن از منطقه بهادرخان است. ما هشتاد تن را از همین محل تحویل حکومت می دهیم. حکومت همیشه از این دروغ ها به مردم تحویل داده است اما هیچ وقت نگفته است که ضعف امنیتی داریم".

در همین حال آمار مرکز فرماندهی واداره حالت های عاجل وزارت صحت عامه نشان می دهند، که تنها  در شب انفجار در این هوتل، هفتاد تن جان باخته اند، اما وزارت امور داخله حتا یک روز پس از انفجار شمار جان باخته گان را شصت و سه تن گزارش داد.

نور آغا، پدر ادریس دانش آموز جان باخته، گفت:- "در تالار مردانه که ما نشسته بودیم بیش از پنج صد تا شش صد تن نشسته بودیم امکان داشت که از پنجاه تا صد تن در نکاح خانه می بودند و یک بیست تن در بیرون دیگر همه در تالار بودند".

بربنیاد آمارهای  این مرکز ، درمیان جان باخته گان هشت دانش آموز، دو  دانش جو ، یک افسراردو و دو آوازخوان نوازنده مراسم عروسی استند.

یکی از جان باخته گان از دانش آموزان ممتاز لیسه حبیبه است که مادرو پدرش به وی مراسم فاتحه خوانی برگزار کرده است.

فخریه، مادر ادریس یکی از دانش آموزان جان باخته، گفت:- "داماد دوست نزدیک پسر کلانم بود همگی ما به شمول فرزندان برادر شوهرم رفته بودیم. ما نمی دانستیم که آن رویداد پیش می آید و فرزندم بزرگ را از من می گیرد".

یادآوری می کنیم، که این نخستین بار نیست که نهادهای دولتی آمارهای درست را درباره تلفات رویدادها به دست نمی دهند، کاری که با انتقادشماری از شهروندان روبه رو شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала