زن مهاجر از افغانستان در ایران به ۳ نفر زندگی بخشید

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر زن مهاجر از افغانستان در ایران به ۳ نفر زندگی بخشید
زن مهاجر از افغانستان در ایران به ۳ نفر زندگی بخشید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش‌ها حاکی از آن است که خانواده یک زن افغانستانی که به‌دلیل رشد توموری در سرش، دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای اعضای بدن او به ۳ بیمار نیازمند ایرانی، به آنها زندگی بخشیدند.

به ‌گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان، روزنامه همشهری، چاپ تهران در گزارشی در این مورد نوشته است: "‌این زن جوان طیبه بخشی‌زاده نام داشت که در اوایل ماه اسد امسال به بیمارستانی در شهر سمنان منتقل شد. خانواده او می‌گفتند که طیبه از چند روز قبل دچار سردردهای شدیدی شده بود که پزشکان پس از معاینه او، اعلام کردند که در سرش توموری وجود دارد و باید هرچه سریع‌تر عمل شود".
این روزنامه ادامه داده است: "این زن ۳۳ ساله زیر تیغ جراحان رفت، اما پیشرفت بیماری او به حدی بود که حتی عمل جراحی هم نتوانست چاره‌ساز باشد و به این ترتیب زن جوان دچار مرگ مغزی شد".
بر اساس این گزارش، وقتی مشخص شد که دیگر امیدی به بازگشت این زن افغانستانی نیست، خانواده وی رضایت دادند تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.

سرنوشت نامعلوم 120 کودک افغان در بند دولت ایران - اسپوتنیک افغانستان
سرنوشت نامعلوم 120 کودک افغان در بند دولت ایران

برادر این زن که عزادار خواهر جوانش است، در این خصوص به همشهری گفته است: "خواهرم در زندگی سختی‌های زیادی کشید. او در افغانستان ازدواج کرد و ۲ کودک ۷ و ۶ ساله دارد. سردردهای او از مدتی قبل در افغانستان شروع شد که هر روز بیشتر می‌شد. متأسفانه پزشکان در افغانستان نتوانسته بودند علت این سردردها را تشخیص بدهند. او روزبه‌روز بدتر می‌شد تا این‌که چند وقت قبل حالش خیلی بد شد و به ایران آمد".
وی ادامه داد: "وقتی او را به دکتر بردیم، متوجه شدیم که در سرش تومور دارد و دست به دامان خدا شدیم تا زودتر سلامتی‌اش را به‌دست آورد، اما گویا خواهرم عزمش را برای رفتن جزم کرده بود".
این برادر خاطرنشان کرد: "وقتی پزشکان به ما گفتند دیگر امیدی به زنده‌بودن خواهرم نیست و بهتر است اعضای بدنش را به چند بیمار نیازمند اهدا کنیم، موضوع را با همسرش در میان گذاشتم. خیلی تلاش کردم تا این‌که سرانجام او هم رضایتش را اعلام کرد". 
وی تأکید کرد: "همین که می‌دانیم با این اقدام، روح خواهرم در آرامش الهی است برای ما کافی است".
در همین حال دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این خصوص به همشری گفته است: "با اعلام رضایت خانواده طیبه، بیمار مرگ مغزی از سمنان به تهران منتقل شد و ظهر روز ۲۲ اسد پزشکان متخصص ۲ کلیه و کبد او را به ۳ بیمار نیازمند پیوند زدند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала