دیپلمات پیشین پاکستان: کشورهای غربی باید پاسخگوی حضور داعش در افغانستان باشد

© Flickr / Global Panoramaدیپلمات پیشین پاکستان: کشورهای غربی باید پاسخگوی حضور داعش در افغانستان باشد
دیپلمات پیشین پاکستان: کشورهای غربی باید پاسخگوی حضور داعش در افغانستان باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیپلمات پاکستانی گفت، که هیچ خطری متوجه امریکایی ها از سوی داعش نیست بلکه آنان می دانند که این تروریست ها از کجا به افغانستان منتقل شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ریاض کهوکار دیپلمات ارشد و معاون پیشین وزارت امور خارجه پاکستان گفت: حضور تروریست های داعش در افغانستان تهدیدی برای همه منطقه به شمار می رود و کشورهای غربی باید پاسخگوی این موضوع باشند.

در سمیناری که با عنوان پیوندهای پاکستان و امریکا با حضور دیپلمات های پیشین پاکستانی و کارشناسان امور سیاسی و امنیتی، به همت اندیشکده پژوهش های سیاسی اسلام آباد برگزار شد.

ریاض کهوکار سفیر پیشین پاکستان در امریکا به عنوان سخنران اصلی این سمینار گفت: داعشی ها هیچ حضور سازمان یافته ای در پاکستان ندارند اما این پدیده شوم در افغانستان به وجود آمده و غربی ها باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

افزایش دامنه نفوذ داعش؛تهدید بزرگ برای افغانستان و جهان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش دامنه نفوذ داعش؛تهدید بزرگ برای افغانستان و جهان

وی اظهار داشت: ابهاماتی مبنی بر چگونگی ظهور پدیده داعش در افغانستان و یا توسط چه کسانی از از عراق و سوریه به افغانستان منتقل شدند، چگونگی فروش نفت توسط داعش در عراق یا چه کسانی با آنان همدست هستند، وجود دارد.

این دیپلمات پاکستانی افزود: هیچ خطری متوجه امریکایی ها از سوی داعش نیست بلکه آنان می دانند که این تروریست ها از کجا به افغانستان منتقل شده اند.

وی گفت: حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان نیز اظهار داشته است، که داعش توسط غربی ها به این کشور منتقل شده است.

ریاض کهوکار با اشاره به سیاست های یک بام و دو هوای کاخ سفید در قبال اسلام آباد، افزود: امریکایی ها در قبال بهبود پیوندها با پاکستان، از این کشور انتظاراتی فراوانی دارند، مانند موضوع افغانستان که اگر اسلام آباد بنا بر خواسته واشنگتن عمل نکند، ممکن است با مجازات روبرو شود.

وی تاکید کرد: پاکستان علی رغم یک متحد نزدیک امریکا، متحمل مواضع سرسختانه و اظهارات تند از سوی دونالد ترامپ است، بنابراین دولتمردان پاکستانی به جای رویکرد احساساتی در قبال پیوندها با امریکا، باید مبنای پیوندهای کاری با واشنگتن را توسعه دهند.

سفیر پیشین پاکستان در چین و هند اظهار داشت: دلیل اصلی علاقه امریکایی ها به خاورمیانه پیوند بسیار نزدیک آنان با اسرائیل است و از سوی دیگر هر سند امنیتی که طی سال های اخیر در امریکا تنظیم شد، در آن چین را به عنوان تهدید بزرگ تلفی کرده و به ترتیب روسیه، کوریای شمالی و ایران نیز به عنوان تهدیدهای پیش روی امریکا معرفی شده اند.

وی تاکید کرد، که امریکایی ها در بحث گروه FATF نیز نقش منفی علیه پاکستان داشته اند با این حال آینده پیوندهای دو کشور بیشتر بستگی به میزان تحولات در افغانستان و نتایج تلاش های کنونی برای برقراری صلح در این کشور دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала