ناهید ایثار به حیث معین وزارت خارجه افغانستان به کارش آغاز خواهد کرد

© Photo / MFA / MFAناهید ایثار به حیث معین وزارت خارجه افغانستان به کارش آغاز خواهد کرد
ناهید ایثار به حیث معین وزارت خارجه افغانستان به کارش آغاز خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اختلافات وزیر امور خارجه افغانستان بر سر تعیین معین این وزارت با ارگ ریاست جمهوری حل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، ریاست اجراییه‌ی افغانستان اعلام کرده است، که اختلافات بر سر معرفی ناهید ایثار به‌حیث معین مالی و اداره‌ی وزارت خارجه در تفاهم با ارگ ریاست‌جمهوری و وزارت خارجه حل شده و خانم ایثار امروز (شنبه، ۲ سنبله) به کارش آغاز می‌کند.

وزات خارجه امریکا: عدم هماهنگی در مذاکرات صلح افغانستان وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه امریکا: کمبودی هماهنگی در مذاکرات صلح افغانستان وجود ندارد

در اعلامیه‌ی ریاست اجراییه آمده است، که تفاهم روی معرفی خانم ایثار در این سمت هفته‌ی گذشته نهایی شده است.

یادآوری می کنیم، که ناهید اثیار حدود پنج ماه پیش از سوی رییس‌جمهور اشرف غنی به‌حیث معین مالی و اداری وزارت خارجه تعیین شده و اخیرا قرار بود به‌طور رسمی به این سمت معرفی شود، اما با مخالفت صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه مواجه شد.

به دنبال آن، دو شب پیش (پنج‌شنبه، ۳۱ اسد) رییس‌جمهور غنی در مصاحبه‌ی ویژه با تلویزیون طلوع نیوز گفته بود که خانم ایثار روز شنبه (امروز) به سمت‌اش معرفی خواهد شد.

از سویی هم در اعلامیه‌ی ریاست اجراییه آمده است:- "در مورد حل سایر مشکلاتی که به دلایل مختلف به میان آمده بود صحبت صورت گرفت تا موانع رفع گرديده و اجراآت وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی افغانستان به تأخیر مواجه نگردد".

اخیرا رییس‌جمهور غنی در فرمانی برای بررسی عمل‌کرد وزارت خارجه یک هیأت را توظیف کرده و از این هیأت خواسته بود که اجراآت و عمل‌کرد این وزارت را به صورت همه‌جانبه بررسی و یافته‌های خود را در دو هفته با طرح‌ها و پیشنهادهای مشخص به ریاست‌جمهوری بسپارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала