تا یک هفته دیگر توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان امضا خواهد شد

© Photoتا یک هفته دیگر توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان امضا خواهد شد
تا یک هفته دیگر توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان امضا خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های نظامی و سیاسی امریکا و طالبان، در دوحه آخرین رایزنی‌ها را روی توافق‌نامه صلح به پیش می‌برند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که تنها خروج نیروهای استخباراتی ایالات متحده از افغانستان، محور گفت‌وگوهای قطر است و دو طرف به پیش‌رفت‌ها و توافق نهایی روی مسایل دیگر دست یافته‌اند.

سخنگوی طالبان در قطر: درباره بیرون شدن امریکا از افغانستان به توافق رسیده ایم - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی طالبان در قطر: درباره بیرون شدن امریکا از افغانستان به توافق رسیده ایم

با این حال، به گفته این منابع، توافق‌نامه صلح در درازای یک هفته میان طالبان و امریکا با حضور تضمین کننده‌های جهانی امضاء خواهد شد.

سیداکبر آغا، عضو پیشین گروه طالبان، اظهار می‌دارد: «من فکر نمی‌کنم که امروز یا سبا امضاء شود، اگر روی مسایل توافق هم کنند، اما امضای توافق‌نامه وقت می‌خواهد برای سه موضوع؛ تعیین زمان، مکان و حاضر شدن تضمین کننده‌گان جهانی».

در همین حال، نزدیکان رئیس‌جمهور غنی، می‌گویند که هم‌زمان با امضای توافق‌نامه امریکا با طالبان در دوحه، در کابل هم تفاهم‌نامه‌ای میان امریکا و حکومت افغانستان امضاء می‌شود.

محمد عمر داوودزی، رئیس ستاد انتخاباتی محمداشرف غنی، میگوید: «اگر بین امریکا و طالبان در دوحه چیزی امضا می شود در همان ساعت و در همان دقیقه در کابل محفلی می شود و اعلامیه ای امضا می شود».

با این حال، گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز دوحه وارد سومین روز شد، از سویی هم، رسانه‌های پاکستانی هم گزارش داده اند که امریکا و طالبان روی خروج نیروهای خارجی از افغانستان تا پایان سال آینده میلادی به توافق نهایی دست یافته اند.

این در حالی است که تاکنون دوطرف، از آغاز دور نهم گفت‌وگوهای صلح تاکنون هیچ جزئیاتی از پیش‌رفت‌ها در این دور از گفت‌وگوها چیزی بیرون نداده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала