جان بس: تا پایان تهدیدها سربازان امریکایی در افغانستان باقی می‌مانند

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانجان بس: تا پایان تهدیدها سربازان امریکایی در افغانستان باقی می‌مانند
جان بس: تا پایان تهدیدها سربازان امریکایی در افغانستان باقی می‌مانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا تا زمان ختم تهدیدها در افغانستان، نیروهای‌اش را از این کشور بیرون نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، جان بس سفیر امریکا در کابل، در سفری به ولایت بلخ با ابراز این مطلب، تأکید می‌کند که صلح در افغانستان اولویت امریکا است و برای تأمین آن تلاش می‌کند.

 یک واحد استخباراتی امریکا در افغانستان باقی می ماند - اسپوتنیک افغانستان
یک واحد استخباراتی امریکا در افغانستان باقی می ماند

آقای بس، می‌گوید: «برای ما صلح و انتخابات هر دو مهم است، اما خواست مردم افغانستان صلح است و به هیمن دلیل صلح در اولویت ما قرار دارد. اما اگر در پروسه صلح مشکلی به میان بیاید، باید انتخابات در زمان تعیین شده آن برگزار شود و ما هم نیز آماده‌گی کامل برای تامین امنیت پروسه انتخابات داریم».

در هیمن حال، آقای بس، می‌افزاید که در صورت به وجود آمدن چالشی در روند گفت‌وگوهای صلح، انتخابات ریاست جمهوری باید در زمان معیین آن برگزار شود. سفیر امریکا در افغانستان، ابراز می‌دارد که از تمام جزئیات گفت‌وگوهای صلح در قطر، حکومت افغانستان آگاه است.

آقای بس، می‌افزاید: «بیرون کردن نیروهای ما وابسته‌گی به این دارد تا طالبان درعمل ثابت بسازند که دیگر از خاک افغانستان تهدیدی متوجه امریکا نیست. اما ما به همکاری‌های خود با نیروهای امنیتی افغان برای از بین بردن گروه داعش ادامه خواهیم داد».

سفیر امریکا در افغانستان، به منظور بررسی چالش‌ها فرا راه انتخابات ریاست جمهوری و تهدیدهای امنیتی، امروز (شنبه، 24 اگست) به ولایت بلخ سفر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала