طالبان: توافق صلح با امریکا به جنگ ما با دولت افغانستان پایان نمی‌دهد

© Sputnik / PMطالبان: توافق صلح با امریکا به جنگ ما با دولت افغانستان پایان نمی‌دهد
طالبان: توافق صلح با امریکا به جنگ ما با دولت افغانستان پایان نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که تیم مذاکره‌کننده امریکا و طالبان به تلاش شان برای به نتیجه رساندن مذاکرات در خصوص خارج شدن نیروهای خارجی از افغانستان ادامه می‌دهند، منابع وابسته به طالبان گفتند هرگونه توافق با امریکا به معنی پایان دادن به جنگ با دولت افغانستان نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رویترز،مقامهای طالبان و امریکا از سال گذشته میلادی تا کنون مشغول مذاکره با یکدیگر در دوحه قطر درباره توافقی بر مبنای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ازای تضمین طالبان به عدم دسیسه‌چینی گروه‌های شبه‌نظامی بین‌المللی در داخل خاک افغانستان برای دست زدن به حملات تروریستی بوده‌اند.

سخنگوی طالبان در قطر: درباره بیرون شدن امریکا از افغانستان به توافق رسیده ایم - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی طالبان در قطر: درباره بیرون شدن امریکا از افغانستان به توافق رسیده ایم

مذاکره کننده های امریکایی تلاش زیادی کرده‌اند تا طالبان را وادار به موافقت با مذاکرات بین الافغانی یعنی مذاکره با دولت افغانستان و بر سر آتش‌بس کنند اما یک مقام ارشد طالبان تاکید کرد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

این فرمانده طالبان که نامش را فاش نکرد گفت: ما به جنگمان با دولت افغانستان و تصاحب قدرت با زور ادامه خواهیم داد.

یک فرمانده دیگر طالبان نیز که او هم نامش را فاش نکرد گفت، انتظار می‌رود که در چند روز آینده توافق با امریکا امضا شود و بر مبنای این توافق نیروهای امریکایی حمله به طالبان را متوقف خواهند کرد و این شبه نظامیان نیز به جنگشان علیه سربازان امریکایی پایان خواهند داد.

مقامهای طالبان در عین حال گفتند، بر مبنای این توافق امریکا دست از حمایت از دولت افغانستان برخواهد داشت.

مقام اول طالبان خاطر نشان کرد: امریکایی ها دیگر به دولت افغانستان و نیروهایش در جنگ علیه ما کمک‌رسانی نخواهند کرد.

دو منبع دیپلماتیک آگاه به دور نهم مذاکرات امریکا و طالبان در قطر گفتند انتظار دارند توافق صلح دو طرف در چند روز آینده نهایی شود.

آنها اظهار کردند: پایان یافتن جنگ میان طالبان و دولت افغانستان مساله‌ای است که باید به صورت جداگانه مورد مذاکره قرار بگیرد.

یک دیپلمات ناظر بر مذاکرات در قطر اظهار کرد: یک آتش‌بس میان نیروهای افغانستان و طالبان نیازمند این است که یک توافق و رایزنی های جداگانه ای انجام شود که تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала