نبیل: اتمر با قاسم سلیمانی رئیس سپاه ایران رابطه‌ی پنهانی داشت

© AP Photo / Rahmat Gulنبیل: اتمر با قاسم سلیمانی رئیس سپاه ایران رابطه‌ی پنهانی داشت
نبیل: اتمر با قاسم سلیمانی رئیس سپاه ایران رابطه‌ی پنهانی داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نبیل می گوید که رئیس جمهور غنی فکر می کرد که شاید اتمر بتواند در پست مشاوریت امنیت ملی، روابط کابل و اسلام آباد را بهبود کند، اما او رابطه خود را با هند خراب و پشنهاد این کشور را برای اهدای چرخبال‌ها رد کرد و رفت با پاکستان معاهدات مختلفی به امضا رساند. آن جمله معاهده‌ی سیم خاردار که حالا بحث روی آن داغ شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه صبح کابل، رحمت الله نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری می گوید که تلفون های محرم میان اتمر و رئیس «آی.اس.آی» گذاشته شد، آقای اتمر در روز های نخست کاری در حکومت آمده بود برنامه اش، ریاست جمهوری و کاندیداتوری بود. همیشه در تلاش بود که با کشورهای منطقه و کشورهای تاثیرگذار، روابط مخفی ایجاد کند؛ با کشورهای عربی، روسیه، ایران و پاکستان، بسیار روابط قوی ایجاد کرد.

حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان
ادعای شصت ملیون دالری؛ آیا اتمر کاندیدای مسکو بوده است؟

با این حال، آقای غنی با هیچ کدام اختلاف خاصی نداشت؛ ام وقتی که دانست که او معاملاتی را در خفا از او انجام می داده است، خواهان استعفای وی شد.

حتا در بیرون کردن اتمر از حکومت، امریکا نیز دست داشت، وقتی که امریکایی‌ها از دیدارهای او، بخصوص همراه سردار قاسم سلیمانی، رئیس سپاه پاسداران ایران، مقام‌های چین و امثال آن باخبر شدند، خود امریکایی‌ها بالای اتمر بدگمان شدند.

با وجود اختلافات شدید میان اقای غنی و امریکا، بازهم امریکایی‌ها نمی خواستند او را از حکومت کشیده شود؛ اما سرانجام آقای غنی به اتمر تا ساعت 4 عصر وقت داد که استفعاش را بنویسد در آن غیر آن صورت به لوی ثارنوالی کشور معرفی می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала