طالبان: توافقنامه صلح با امریکا به زودی نهایی می شود

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که مذاکرات این گروه با نمایندگان امریکا در نهمین دور خود در قطر، بیشتر درباره چگونگی اجرایی شدن توافق‌نامه صلح است.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به رسانه ها گفته است که در حال حاضر دو طرف درباره چگونگی روش اجرایی شدن توافق‌نامه صلح گفتگو می‌کنند.

وی گفت:"روی نقاط نهایی بحث می‌کنیم. امید می‌رود و کوشش هم می‌کنیم که توافقنامه صلح در همین دور (دور نهم) نهایی شود."

دور نهم مذاکرات صلح امریکا و طالبان روز پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

سهیل شاهین می‌گوید نماینده‌های دو طرف تا پاسی از شب گفتگو کردند و انتظار می‌رود که این دور مذاکرات، به عنوان آخرین دور مذاکرات، امروز یا فردا پایان یابد.

 

زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: حمایت امریکا از نیروهای افغان در هیچ شرایطی متوقف نخواهد شد

اما سخنگوی طالبان می‌افزاید که اگر نیازی به زمان بیشتری باشد، گفتگوها ادامه خواهند یافت.وی از ارائه جزئیات بیشتر در باره محتوای گفتگوها و هم‌چنین موارد اختلافی خودداری کرد.

اما پیش از این گزارش شده‌است که دو طرف در باره جدول زمانی خروج نیروهای خارجی و این‌که تهدیدی از خاک افغانستان در برابر امریکا و متحدانش متوجه نباشد، بحث می‌کنند.

طالبان در حالی از احتمال نهایی شدن توافقنامه صلح در این دور خبر می‌دهند که یک روز پیش از آغاز این مذاکرات، زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در حساب تویترش نوشت که امریکا برای توافق آماده‌‌است و دیده شود که طالبان هم آماده‌اند یا نه.

از سوی دیگر، حکومت افغانستان پیش از این گفته که از جزئیات این مذاکرات آگاه است.

سخنگویان حکومت افغانستان اظهار امیدواری کرده که مذاکرات جاری به گفتگوهای مستقیم بین نمایندگان حکومت و گروه طالبان بی‌انجامند.

این در حالی است که نهمین مذاکرات امریکا و طالبان از روز پنج‌شنبه گذشته(31 اسد) در دوحه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

هم‌زمان با این مذاکرات، وزارت دولت در امور صلح می‌گوید پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات امریکا و طالبان، گفت‌وگوهای حکومت با این گروه آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала