دیپلمات روس شمار جنگجویان داعش در افغانستان را نامبرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر دیپلمات روس شمار جنگجویان داعش در افغانستان را نامبرد
دیپلمات روس شمار جنگجویان داعش در افغانستان را نامبرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه شمار شبه نظامیان داعش در افغانستان را نامبرد

به گزارش اسپوتنیک، گینادی کوزمین، معاون نماینده دائم روسیه درسازمان ملل، در جلسه شورای امنیت این سازمان گفت، در حال حاضر بیش از 4 هزار جنگجویان داعش در افغانستان فعالیت دارند.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: "داعشی ها اکنون اقداماتی فعال را برای مبدل ساختن افغانستان به عنوان یک پُل نفوذی به دیگر کشور های منطقه، براه انداخته اند.  

کوزمین در ادامه گفت ،در حال حاضر بیش از 4 هزار داعشی در ولایت های کنر و ننگرهار متمرکز شده اند. به گفته وی، برعلاوه شماری از شبه نظامیان داعش در مناطق شمالی و برخی ولایت های شرقی افغانستان نیز فعالیت های شان را افزایش داده اند.

پرچم افغانستان و روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ابراز نگرانی مجدد روسیه از فعالیت داعش در افغانستان

وی گفت سربازگیری فعال داعش در میان جوانان، فرماندهان گروه های تروریستی محلی و منطقه ای، از جمله گروه طالبان و "حزب التحریر" و همچنین پذیرش شبه نظامیان از مناطق جنگی خاورمیانه در حال انجام است.

وی تأکید کرد: "خطرناک ترین وضعیت درمناطق هم مرز افغانستان با تاجیکستان و ترکمنستان در حال توسعه است  و شمار داعشی ها در این مناطقه حدود 1.3 هزار نفر تخمین زده می شود."

براساس گزارش‌ها اکنون به‌واسطه کمک‌های اطلاعاتی، تدارکاتی و تسلیحاتی امریکا شمار اعضای این گروه که از پشتوانه مردمی نیز در افغانستان برخوردار نیست بین 2500 تا 4 هزار نفر تخمین زده می‌شود و بسیاری از اعضای آن نیز از آسیای مرکزی، کشورهای عربی، چچن، هند، بنگلادش و دیگر ملّیت‌ها هستند.

پیش از این برخی کشورهای منطقه و مقامات محلی افغان با اشاره به پرواز بالگردهای ناشناس در آسمان افغانستان در حمایت از داعش، انتقال سرکرده‌های این گروه و همچنین حمایت تدارکاتی و تسلیحاتی، امریکا را به حمایت از این گروه تروریستی متهم کرده‌اند.

به‌گفته مقامات روس با توجه به اینکه حریم هوایی افغانستان در اختیار امریکا و ناتو قرار دارد پرواز این بالگردها بدون اطلاع آن‌ها غیرممکن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала