عبدالله: به‌خاطر رسیدن به صلح حاضرم از انتخابات بگذرم

© Photo / Facebook/AAعبدالله: به‌خاطر رسیدن به صلح حاضرم از انتخابات بگذرم
عبدالله: به‌خاطر رسیدن به صلح حاضرم از انتخابات بگذرم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت که اگر یک روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری، رسیدن به یقینی شود، او حاضر است که از برگزاری این انتخابات بگذرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، آقای عبدالله، که امرور (چهارشنبه، 6 سنبله) در یک گردهمایی در میان کوچی‌ها در کابل سخن می‌زد تاکید که صلح برای کشور حیاتی است.

محمد محقق به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله پیوست - اسپوتنیک افغانستان
محمد محقق به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله پیوست

آقای عبدالله افزود: «اگر یک روز پیش از انتخابات و یا یک روز پس از انتخابات این فرصت برابر شود، ما و شما برای آن آماده‌گی داریم. هیچ سوال در این نیست».

پیش از این، رهبران حکومت وحدت ملی، همواره از اولویت دادن به انتخابات سخن گفته‌اند و گفت‌وگوهای صلح را اولویت دوم خوانده‌اند.

عبدالله عبدالله، در بخش دیگر از سخنان امروزش، به کوچی‌ها تعهد سپرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌ جمهوری پیش‌رو، وزارتی به نام کوچیان ایجاد خواهد کرد: «مشکلاتی که میان کوچی‌ها و دیگر قوم‌ها است، بربنیاد قانون اساسی و با درنظرداشت حقوق شما، مشترکاً یک راه حل همیشه‌گی پیدا می‌کنیم».

بر اساس تقویم کمیسیون مستقل انتخابات (6 میزان سال جاری) انتخابات ریاست جمهوری کشور برگزار می‌شود. هر چند که توافق میان امریکا و گروه طالبان احتمال برگزاری انتخابات را کمتر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала