جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در کندز

© AP Photo / Allauddin Khanجنگ شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در کندز
جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در کندز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای شورای ولایتی قندوز می‌گویند که طالبان مسلح از چهار جهت بر شرق شهر کندز حمله کرده‌اند و هم‌اکنون جنگ شدید میان طالبان و نیروهای دولتی جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های محلی ولایت کندز امروز (شنبه 9 سنبله) تأیید می‌کنند که درگیری شدید میان نیروهای دولتی و جنگجویان طالب در حومه‌های شهر این ولایت، ادامه دارد.

درهمین حال، مقام‌های شورای ولایتی کندز هشدار می‌دهد که اگر نیروهای کمکی به شهر نرسد، شهر کندز برای بار سوم به‌دست طالبان سقوط خواهد کرد.

از سوی دیگر، صدیق صدیقی، سخنگوی رییس‌جمهور غنی در تویترش نوشته‌است که نیروهای امنیتی افغان در حال دفع حملۀ طالبان بر بخش‌هایی از شهر کندز استند و اولویت آنان محافظت غیرنظامیان است.

ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی گروه طالبان در توییترش نوشته‌است که در نزدیکی «بندر کابل» از مربوطات شهر کندز، جنگجویان آن گروه با نیروهای افغان در حال جنگ هستند و منطقه موسوم به «خاک کنی» به‌دست این نیروها افتاده‌است.

مقام‌های امنیتی تاکنون دربارۀ این حملات و تلفات درگیری‌ها، چیزی نمی‌گویند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که گفتگوهای صلح میان نماینده‌گان طالبان و امریکا در شهر قطر ادامه دارد تا به نبرد ۱۸ ساله در افغانستان، پایان داده شود.

کندز در شمال کشور جزء ولایت‌های ناامن شمرده می‌شود. طی سه سال گذشته بارها طالبان در فصل تابستان به این شهر هجوم آورده‌اند. این شهر تاکنون دو بار طی دو سال پیاپی به‌دست طالبان سقوط کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала