صالح: زبان طالبان از شورای کویته و مغز از اردوی پاکستان است

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehصلح: زبان طالبان از شورای کویته و مغز از اردوی پاکستان است
صلح: زبان طالبان از شورای کویته و مغز از اردوی پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست دسته انتخاباتی «دولت ساز» می‌گوید که ارتش پاکستان و شورای کویته برای گروه طالبان برنامه‌سازی می‌کنند و این گروه اسقلالیت گفت‌وگوهای مستقیم با حکومت افغانستان را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، امرالله صالح، معاون نخست دسته انتخاباتی «دولت ساز» به رهبری رئیس‌جمهور غنی، با ابراز این مطلب می‌گوید که این گروه «باغی» در برابر فضای باز مردمی می‌جنگند و هیچ دست‌آوردی تاحال به مردم کشور نداشته اند.

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند

در همین حال، معاون نخست دسته انتخاباتی «دولت‌ساز» می‌گوید که حامی اصلی گروه طالبان پاکستان است و به جز ویرانی هیچ دست‌آوردی برای مردم ندارند.

آقای صالح اظهار می‌گوید: «طالبان با ما درجنگ هستند و مذاکره نمی‌کنند، درحالی که درعقب شان یک حکومت سیکولار پاکستان قرار دارد و یک نظام چگونه با یک گروه که شش باسواد دارد یکجا شود. زبان طالبان از شورای کویته و مغز از اردوی پاکستان است».

همچنان آقای صالح، می‌افزاید: «گل سرسبد طالبان، چند طالب در قطر است که در طول تاریخ یک گروه باغی علیه فضای باز می‌جنگند و طالبان اولین گروهی هستند که سیاست حذف را به پیش می‌برند و در طول 25 سال عمر خود در افغانستان 18 صفحه نوشتاری دارند و عمق فکری ندارند».

از سویی هم، رئیس‌جمهور غنی، تأکید می‌ورزد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور هیچ‌گاهی قربانی گفت‌وگوهای صلح نخواهند شد. 

رئیس‌جمهورغنی، می‌گوید: «شهرها در تهدیدهای تازه رو به رو است و نیروهای امنیتی در دفاع از مردم قرار دارند و قوای امنیتی و دفاعی کشور در مذاکرات صلح معامله نمی‌شوند».

با این همه، اعضای ارشد دسته انتخاباتی «دولت‌ساز» تأکید می‌ورزند که هرچند صلح خواست همه شهروندان کشور است، اما حکومت صلحی را ترجیح می‌دهد که در آن دست‌آوردها، قانون اساسی و حقوق مردم حفظ باشد، درغیر آن هرگونه معامله در صلح پی‌آمدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала