روسیه در افغانستان دانشگاه می‌سازد

© Photo / Facebook/mohروسیه در افغانستان دانشگاه می‌سازد
روسیه در افغانستان دانشگاه می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در کابل در دیدار با سرپرست وزارت تحصیلات عالی طرح یک دانشگاه را داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت تحصیلات عالی با نشر خبرنامه‌ای افزوده است که الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه با عبدالتواب بالاکرزی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی دیدار و بالای ایجاد یک دانشگاه در افغانستان به همکاری روسیه بحث و گفتگو کردند.
خبرنامه گفته است، سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرده که کشورش خوشبین به روابط گسترده علمی با افغانستان است و آماده است تا با امضای تفاهم‌نامه‌های جدید، روابط خود را با دانشگاهای افغانستان پیشرفت دهد.


در ادامه گفتگو‌ها سفیر روسیه به سرپرست وزارت تحصیلات عالی پیش‌نهاد داده تا با ایجاد یک دانشگاه معیاری مشترک میان روسیه و افغانستان، روابط علمی دو کشور تقویت شود و هم‌چنان دیپارتمنت‌های زبان روسی در دانشگاه‌های افغانستان ایجاد و این بخش با هم‌کاری روسیه تقویت گردد.
در این دیدار، سرپرست وزارت تحصیلات کشور ضمن قدردانی از همکاری‌‌های دولت روسیه در بخش‌های علمی و تحصیلی، از طرح دانشگاه مشترک میان دو کشور استقبال کرده است.
عبدالتواب بالاکرزی از توسعه تدریس زبان روسی در نهادهای علمی افغانستان استقبال کرده و گفته است که این طرح در آغاز کورس‌های آموزشی زبان روسی پی‌گیری شود و به تدریج به دیپارتمنت بخش زبان و ادب روسی در دانشگاهای افغانستان رسمیت داده می‌شود.
یادآوری می‌کنیم که روسیه همه ساله 360 بورسیه تحصیلی را در اختیار محصلین افغانستان قرار می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала