عبدالله عبدالله: اشرف غنی را رئیس جمهور منتخب مردم نمی دانم

عضو شوید
رئیس اجرائی دولت افغانستان ضمن بازخوانی اتفاقات انتخابات جنجالی 2014 تاکید کرد که در انتخابات پیش رو به هیچ گروهی اجازه تقلب دوباره را نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و از کاندیداهای پیشتاز در این انتخابات، در تازه ترین مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی طلوع نیوز بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده و گفته است که اجازه نمی دهد که در این انتخابات تقلب صورت گیرد.

عبدالله عبدالله در مورد روند مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان گفت که انتظار می‌رود این روزها آخرین روز های گفتگوها باشد و افزود: "قرار است فردا جلسه ای با آقای خلیل زاد داشته باشیم و جزییات بییشتر را بدست بیاوریم."

وی درباره انتخابات جنجالی سال 2014 اظهار داشت: «در انتخابات 2014 من صد در صد برنده بودم، این مسئله را خودم ادعا نمی‌کنم بلکه نهادهای بین‌المللی آن را تایید کردند. همه حامیان و کسانی که در اطرافم بود به استثنای عده ای محدود چون زلمی رسول و حبیبه سرابی بر این نظر بودند که حکومت موازی اعلام کنم اما به خاطر منافع بزرگ کشور و اینکه کشور به بحران نرود و چند پارچه نشود این کار را نکردم و خودم عمیقا نمی خواستم چنین چیزی صورت گیرد».

عبدالله افزود: زمانی به تشکیل حکومت وحدت ملی تن دادم که بارک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در گفتگوی تلفنی از من خواست تا به تشکیل حکومت توافقی وحدت ملی راضی شوم.

عبدالله: به‌خاطر رسیدن به صلح حاضرم از انتخابات بگذرم - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: به‌خاطر رسیدن به صلح حاضرم از انتخابات بگذرم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که او می توانست در آن زمان حکومت موازی تشکیل دهد اما با این کار حکومت به دست طالبان سقوط می‌کرد و بدنامی آن به وی بر می گشت.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان را مسوول ناکامی حکومت وحدت ملی دانست. عبدالله بیان داشت: اگر رئیس جمهور غنی می‌گوید که بر اساس آرای مردم آمده است بهتر است سر در گریبان خود کند؛ غنی را آن طور که خودش می‌گوید رئیس جمهور منتخب نمی دانم.

عبدالله اضافه کرد: اگر موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی به صورت کامل عملی می‌شد امروز حکومت وحدت ملی ناکام نمی‌بود؛ اشرف غنی با خودخواهی و لجبازی جلو عملی شدن مواد موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی را گرفت و قیمت آن را تنها مردم افغانستان پرداختند.

عبدالله عبدالله ثبات سیاسی را برای همه برنامه های حکومت وحدت ملی لازمی دانست و گفت که این حکومت از روز اول ثبات سیاسی نداشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала