خلیلزاد: امریکا خواستار رابطه بدی میان افغانستان با روسیه نیست

© @Afghanpeaceprocess- FBزلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای افغانستان
زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که دیدگاه روسیه و چین در قبال افغانستان با دیدگاه امریکا نزدیک است و نمایندگان این کشورها در نشست‌های آینده با طالبان دعوت خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان امروز (دوشنبه، ۱۱ سنبله) پس از دیدار و گفتگو با سران حکومت وحدت ملی افغانستان در مصاحبه ویژه با طلوع نیوز در جواب به اینکه گویا روسیه و چین خواستار اخراج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان پس از توافق نهایی می‌باشند، گفت: "چون ما گفته‌ایم که می‌خواهیم قوای خود را کم کنیم، اگر ضرورت نباشد، ما هیچ‌وقت نگفته‌ایم که ما حتمن باید پایگاه نظامی دایمی در افغانستان داشته باشیم. آنها (روسیه و چین) نمی‌خواهند که ما عجله کنیم در بیرون شدن قوا از افغانستان، آنها می‌دانند که موجودیت ما در اینجا ممد آنها نیز بوده است".

زلمی خلیل‌زاد به کابل آمد - اسپوتنیک افغانستان
خروج امریکا از پنج پایگاه افغانستان

خلیلزاد به اشاره به این که تروریزم یک مشکل مشترک است، گفت: "در اعلامیه‌هایی که مشترکاً با آنها صادر کرده ایم، من تعجب کرده ام که آنها تا چه حد خود را با ما هم‌نظر نشان دادند، ما رابطه بدی بین افغانستان و چین و افغانستان روسیه نمی‌خواهیم، ما هم مثل آنها می‌خواهیم که از افغانستان خطری به هیچ‌جایی نباشد".

وی خاطر نشان ساخت که باوجود پیچیدگی‌هایی که در بخش‌های دیگر میان امریکا و روسیه وجود دارند، در نظریات آنها در قبال افغانستان فاصله زیادی وجود نداشته است.

خلیلزاد یادآور شد که روسیه و چین از مذاکرات امریکا با طالبان حمایت می‌کنند و در آینده به مجالس امضای توافق‌نامه دعوت خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала