آخرین آمار از قربانیان حمله بر کمپ "گرین ولیج" در کابل + تصاویر

© REUTERS / Mohammad Ismail آخرین آمار از قربانیان حمله بر کمپ "گرین ولیج" در کابل
آخرین آمار از قربانیان حمله بر کمپ گرین ولیج در کابل   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله اعلام کرد که در انفجار یک تراکتور بمب‌گذاری شده بر دیوار جنوبی کمپ‌ گرین‌ولیج در کابل، 16 فرد ملکی کشته و 119 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله روز سه‌شنبه (12 سنبله) اعلام کرد که 16 تن به شمول غیرنظامیان در یک انفجار در شهر کابل جان باختند و 119 تن دیگر که بیشتر شان غیرنظامیان استند، زخم برداشته‌اند.

آقای رحیمی افزود که این رویداد ساعت 9:55دقیقۀ شب گذشته بر نتیجۀ انفجار یک تراکتور بم‌گذاری شده بر دیوار جنوبی کمپ گرین ولیج و در محل مسکونی قابل بای، رخ داد.

 

او می‎افزاید که پس از انفجار، نیروهای ویژۀ پولیس محل را بستند و پنج تن از طالبان را که درمحل مخفی بودند و قصد حمله بر کارکنان کمپ گرین ویلج را داشتند، از پا درآوردند.

به گفتۀ رحیمی، در حدود 400 تن از  شهروندان خارجی ازمحل رویداد به گونۀ مصئون از ساحه از سوی نیروهای پولیس ملی، نجات داده شدند.

او اضافه کرد که زیان‌های هنگفتی به مردمان محل و خانه‌های آنان وارد شده‌است.

باشندگان کابل می‌گویند که شدت انفجار شب گذشته به حدی بوده که تا کیلومترها دورتر از محل رویداد، شنیده شده‌است.

گروه طالبان مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته و مدعی شده که در این حمله به اتباع خارجی تلفات سنگینی وارد کرده‌است.

گروه طالبان با نشر یک خبرنامه مسوولیت این حمله را بدوش گرفته و ادعا کرده اند که این حمله بر کمپ گرین ولج که در داخل آن کمپنی‌های امریکایی و مهمان‌خانه خارجی‌ها قرار دارد، صورت گرفته است. آنها همچنین ادعا کردند که به اتباع خارجی تلفات سنگینی وارد نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала