قانونگذاران امریکایی خواستار توضیحات از خلیلزاد درباره معامله با طالبان شدند

© Photo / EK / EKقانونگذاران امریکایی خواستار توضیحات از خلیلزاد درباره معامله با طالبان شدند
قانونگذاران امریکایی خواستار توضیحات از خلیلزاد درباره معامله با طالبان شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان امریکا از فرستاده ویژه این کشور برای صلح افغانستان خواسته است تا درباره جزئیات توافق صلح وی با گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر توضیح بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، الیوت انگل رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان امریکا روز پنجشنبه با فرستادن نامه ای به زلمی خلیلزاد، از وی خواست تا در ماه سپتمبر درباره برنامه صلح پیشنهادی با طالبان و بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان توضیح بدهد.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عدم معرفی هیات مذاکره کننده با طالبان از سوی دولت خشم خلیلزاد را برانگیخت

انگل در این نامه نوشته است:- "من شما را فرا می خوانم تا كنگره و مردم امریكا فرصت این را داشته باشند، که تا محتویات مذاكرات شما با طالبان و خطرات و فرصتهای احتمالی ناشی از آن را بشناسند."

انگل افزوده است، که توافق نامه که میان فرستاده ایالات متحده با طالبان قرار است امضا شود، در بین مقام های دولت ترامپ منتشر شده و با دولت رئیس جمهور غنی هم به اشتراک گذاشته شده است."

در ادامه این نامه آمده است، كه امریكایی ها و مردم افغانستان شایسته آن هستند كه بدانند «راهبرد دیپلماتیک امریكا برای افغانستان چیست».

 او افزوده است، كه ایالات متحده می خواهد مطمئن شود كه «مذاكره برای صلح است و نه صرفاً عقب نشینی».

انگل نوشته است:- "با توجه به چالش هایی كه این كمیسیون برای بدست آوردن اطلاعات از دولت ترامپ در این باره با آن روبرو بوده است، می خواهم رو راست باشم: من حاضر شدن شما در این نشست و پاسخگویی شما را اختیاری نمی دانم".

او افزوده است:- "اگر این نامه برای تضمین حضور شما کافی نباشد، گزینه های دیگری را در نظر می گیرم که اطمینان حاصل کنند این جلسه به موقع صورت می گیرد".

یادآوری می کنیم، که زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای گفت و گوهای صلح افغانستان نه بار با نمایندگان گروه طالبان در قطر گفت و گو کردند که بالاخره در دور نهم دو طرف به تصویب یک توافق نامه شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала