درگیری فزیکی وزیر حج و اوقاف با ملا تره‌خیل در مسجد ارگ

© Photo / فیسبوک حرکت انقلاب اسلامی مردم افغانستانمولوی عبدالحکیم منیب
مولوی عبدالحکیم منیب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت حج و اوقاف اعلام کرده است که سرپرست این وزارت در مسجد ارگ توسط ملا تره‌خیل لت و کوب شده است.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف اعلام کرده است که مولوی عبدالحکیم منیب، سرپرست این وزارت روز گذشته (جمعه، 15 سنبله) پس از ادای نماز جمعه در مسجد جامع ارگ ریاست‌جمهوری، از سوی شش زورمند مورد تحقیر، توهین و برخورد فزیکی قرار گرفته است.

  در خبرنامه این وزارت گفته می شود که، سرپرست وزارت حج و اوقاف ملا تره‌خیل، برادرش دادالله و یک عضو خانواده‌اش تحقیر و لت‌وکوب شده است.

وزارت حج افزوده است که این رویداد پس از آن صورت گرفته که عبدالحکیم منیب از پذیریش خواست‌های غیرقانونی ملا تره‌خیل خودداری کرده است.

 

دستگیری برادر ملا تره خیل توسط نیروهای امنیتی افغانستان در کابل - اسپوتنیک افغانستان
دستگیری برادر ملا تره خیل توسط نیروهای امنیتی افغانستان در کابل

براساس اعلامیه، پیش از این نیز این زورمندان چندین بار تلاش کرده بودند تا با استفاده از تفنگ کارهای غیرقانونی کنند. همچنان گفته شده است که این افراد پیش از این بارها وزیر ارشاد، حج و اوقاف را تهدید و تلاش کرده بودند که خواست‌های «ناروا» و «غیرقانونی» شان را بر او تحمیل کنند.

در اعلامیه گفته شده است که آقای منیب در حالی مورد تحقیر، توهین و برخورد فزیکی این افراد قرار گرفته است که اخیر مبارزه‌ی جدی در برابر «مفسدین» و «زورمندان» را آغاز کرده است.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف توهین و برخورد فزیکی شش زورمند در ارگ ریاست‌جمهوری با مولوی عبدالحکیم منیب را توهین به مساجد، وزارت حج و اوقاف، عالمان دین و نظام کنونی خوانده است.

این وزارت ضمن محکوم‌کردن توهین و برخورد فزیکی با آقای منیب، همچنان خواستار برخورد قانونی با عاملان آن شده است.

وزارت حج و اوقاف از رییس‌جمهور خواسته که این قضیه را به صورت جدی بررسی کرده و زورمندان مسلح غیرمسوول که به زور از کارمندان دولت باج‌گیری می‌کنند را به پنجه قانون بسپارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала