افزایش رقابت‌های نا‌سالم شرکت‌های هوانوردی در افغانستان

© Photo / Facebook/KAM AIRشرکت هوایی کام ایر
شرکت هوایی کام ایر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه شرکت‌های هوانوردی افغانستان، از سیاست های « دامپینگ» شرکت های امارات در بازار افغانستان شکایت دارند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، احمد فرید پیکار می گوید که شرکت های هوانودری امارت متحده عرب با پایان بهای تکت برای مسافران ترانزیت، در بازار افغانستان رقابت نا سالم می کنند، و این کار باعث زیان شرکت داخلی می شود.

محاصره میدان هوایی «دهلی‌نو» در پی اشتباه پیلوت شرکت هوایی آریانا - اسپوتنیک افغانستان
محاصره میدان هوایی «دهلی‌نو» در پی اشتباه پیلوت شرکت هوایی آریانا

این اتحادیه، می گوید که شرکت های هوانوردی امارت دست باز به افزایش پروازها در افغانستان دارند، اما از دو سال تا کنون به شرکت هوایی کام ایر اجازه پرواز به میدان هوایی دبی را نمی دهد.

او افزود:

«ما مخالف این نیستیم که شرکت‌های خارجی یا شرکت‌های اماراتی بیایند. ولی خواست شرکت‌های داخلی هوانوردی این است سهمیۀ مارکیت که مربوط ما می‌شود پنجاه درصدش به ما داده شود، اما احصاییه که خود اداره هوانوردی می‌دهد ۸۵ درصد مارکیت در دست شرکتهای خارجی است.»

در حال حاضر، امارات روزانه شش پرواز به افغانستان دارد و شرکت آریانا در مقابل آن تنها روزانه یک پرواز به امارت انجام می‌دهد.

جلال الدین سعید، عضو شورای عالی اقتصادی می گوید که این شورا به تازه‌گی اجازه دوپرواز را به شرکت«فلای دبی» به کندهار داده است، و این پروازها از میدان هوایی کابل صورت می‌گیرند.

مبارزه وزارت حج و اوقاف با جادوگران و فال ‌بین‌ها - اسپوتنیک افغانستان
برنده نهایی مناقصه انتقال حجاج به عربستان شرکت هوایی آریانا شد

سعید افزاید:

«تأکید در شورای عالی اقتصادی در این بود که کندهار پرواز جهانی خاص ندارد و شرکت فلای دُبی می‌تواند پرواز چهارم خودرا از کندهار آغاز کند.»

هر چند که آمدن شرکت های خارجی برای معیاری شدن خدمات هوانوردی پنداشته می شود، اما کارکرد انحصاری و رقابت ناسالم این شرکت‌ها سبب رکود صنعت هوانوردی در سال اخیر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала