واکنش طالبان در قبال تویت دونالد ترامپ

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش طالبان در قبال تویت دونالد ترامپ
واکنش طالبان در قبال تویت دونالد ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان: جز اینکه اشغال کشور کاملاً به پایان برسد، دیگر به هیچ چیزی قانع نمی شویم و برای این هدف به جهاد خود ادامه می دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان با نشر اعلامیه از طریق رسانه ها در جواب به پیام تویت ترامپ اظهار داشته اند: «ما با تیم مذاکراتی امریکائی مذاکرات مفید داشتیم و توافقنامه ما نهائی شد، تیم مذاکراتی امریکا تا دیروز از پیشرفت های انجام یافته راضی بود و گفتگوها را در فضای خوبی به پایان رساندیم، هر دو جهت مشغول آمادگی برای اعلان توافقنامه و امضا بودند. 

ترامپ: دیدار با رهبران طالبان و رئيس‌جمهور افغانستان را لغو کردم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را لغو کرد

پس از اعلان و امضای توافقنامه، تاریخ 23 ماه جاری میلادی را نخستین روز نشست مذاکرات بین الافغانی تعیین نموده بودیم. کشورهای منطقه و جهان و سازمان های بین المللی نیز ازین پروسه حمایت می کردند.
اکنون که رئیس جمهور امریکا ترامپ روند مذاکرات با امارت اسلامی را متوقف اعلان کرده است، زیان آن بیش از هر کسی به خود امریکا می رسد، اعتبار امریکا را صدمه می زند و موقف آنها در قبال صلح را دیگر هم برای جهان روشن ساخت، تلفات جانی و مالی امریکا را بیشتر و نقش امریکا را در تعامل سیاسی متزلزل معرفی می نماید. امارت اسلامی با دوام دادن مذاکرات ثابت کرد که جنگ از سوی دیگران بر ما تحمیل شده و اگر بجای جنگ راه تفاهم اختیار کرده شود، ما تا پایان برای آن متعهد می مانیم.
پیش از امضای توافقنامه بخاطر یک حمله عکس العمل نشان دادن، بیانگر حوصله مندی نیست. در حالی که اندکی پیش تر ازین حمله، ایالات متحده و همکاران داخلی شان در حملات متعددی صدها تن افغان ها را در حملات خود به شهادت رساندند و دارایی شان را طعمه آتش ساختند. 
طالبان: ما از موضع قدرت در مذاکرات شرکت کرده‌ایم - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: ما از موضع قدرت در مذاکرات شرکت کرده‌ایم

داکتر زلمی خلیلزاد دعوت نامه رئیس جمهور امریکا را برای رفتن به امریکا در اواخر ماه اگست برای ما رساند. ما این سفر را تا امضای توافقنامه در دوحه به تعویق انداخته بودیم.
امارت اسلامی پالیسی قوی و موقف غیر متزلزل دارد، ما بیست سال پیش هم صدای تفاهم بلند نموده بودیم و امروز هم موقف ما همان است و باور داریم که جهت امریکایی دوباره به همین موقف بر می گردد.
مبارزه هژده ساله ما برای امریکایی ها ثابت کرد، جز اینکه اشغال کشور ما به گونه کامل به پایان برسد و افغان ها به خواست خود شان گذاشته شوند، دیگر به هیچ چیزی قانع نمی شویم و برای این هدف بزرگ به جهاد کنونی خود دوام می دهیم و بر پیروزی نهایی باور کامل داریم».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала