کابلوف: توافقنامه صلح باید توسط نماینده امریکا امضاء شود نه دولت افغانستان

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: توافقنامه صلح باید توسط نماینده امریکا امضاء شود نه دولت افغانستان
 کابلوف: توافقنامه صلح باید توسط نماینده امریکا امضاء شود نه دولت افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه توضیح داد که چرا توافقنامه صلح باید توسط نماینده امریکا امضاء شود، نه دولت افغانستان.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه ابراز داشت که، توافقنامه صلح که قرار است در دوحه به امضا برسد، موضوع خروج سربازان امریکایی از افغانستان را در ازای امتناع طالبان برای استفاده از خاک افغانستان علیه سایر کشورها برای انجام اقدامات تروریستی در بر می گیرد.

 کابلوف در پاسخ به سؤال اسپوتنیک در مورد موضع گیری مسکو مبنی بر امضای توافقنامه میان نماینده ایالات متحده امریکا و طالبان ابراز داشت: "توافق نامه ای که امضای آن در دوحه پایتخت قطر برنامه ریزی شده است، قبل از هر چیز خروج ایالات متحده از افغانستان را شامل می باشد. در بدل آن طالبان وعده سپرده اند که قلمرو این کشور "افغانستان" را در اختیار سایر گروه های هراس افکن برای انجام فعالیت های تروریستی قرار نخواهند داد".

ترامپ: دیدار با رهبران طالبان و رئيس‌جمهور افغانستان را لغو کردم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را لغو کرد

کابلوف گفت: روی این منظور توافقنامه باید از سوی نماینده  ایالات متحده امریکا امضا شود، نه دولت افغانستان.

پیش از این گزارش شده بود که توافق نامه صلح افغانستان بین نمایندگان جنبش طالبان و ایالات متحده تنها پس از تصویب آن توسط رئیس جمهور افغانستان می تواند به طور رسمی امضا شود.

کابلوف خاطر نشان ساخت که، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا مبنی بر امتناع از دیدار با رهبران طالبان و لغو مذاکرات صلح، یك سیگنال منفی است، اما مسكو روی ادامه روند مذاكره حساب می كند.

وی گفت، سیگنال البته منفی است، اما در هر حالت به اظهارات وزیر امور خارجه امریکا در مورد مذاکرات با طالبان نیز باید توجه نمود. به گفته کابلوف، با وجود لهن تند هر دو طرف، طرفین تمایل شان را برای ازسرگیری مذاکرات ابراز داشته اند.  این دیپلمات ارشد روس گفت برای مدت زمان کوتاه ممکن است اقداماتی از سوی طالبان انجام شود، اما امیدواری موجود است که در نهایت طرفین دوباره توافق کنند و مذاکرات با موفقیت به اتمام برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала