مخالفت پنس و بولتون به ملاقات ترامپ با طالبان

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا
جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنس و بولتون به ملاقات ترامپ با رهبران طالبان و افغانستان در امریكا کاملاً مخالف بودند.

اسپوتنیک به نقل از انترفکس،  پنس و بولتون دو عضو ارشد دولت ریاست جمهوری امریكا ، مخالفت خود را به نشست دونالد ترامپ با رهبران *طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در قصر خارج از شهر رهبر امریكا مخالفت كردند.

کابلوف: امیدوارم که طالبان و امریکا به توافق‌ نهایی دست یابند - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: امیدواریم که طالبان و امریکا به توافق‌ نهایی دست یابند

به گفته وی ، مایکل پنس معاون رئیس جمهور امریكا و جان بولتون مشاور مشاور ریاست جمهوری امریكا در ابتدا از این مفکوره حمایت نكردند.

به گفته منابع این کانال ، بولتون "بسیار احساساتی" با چنین ابتکار مخالفت کرد ، در حالی که وزارت امور خارجه از این پیشنهاد حمایت نموده و ابراز امیدواری کرده بود که این امر به پیشبرد در دستیابی به توافق کمک میکند.

پنس به نوبه خود ، به ویژه از این پیشنهاد انتقاد كرد ، زیرا ایده برگزاری چنین جلسه ای در محل اقامت رئیس جمهور دونالد ترامپ "كمپ دیوید" ، خوشش نیامده بود.

به گفته این کانال ، برای نخستین بار در اوایل ماه سپتامبر زمانی که بولتون و پنس در کنار هم بودند در کاخ سفید در مورد احتمال چنین جلسه ای ، - در وارسا بحث شد.

پمپیو: امریکا هنوز هم علاقمند به یک توافق با طالبان است - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: امریکا هنوز هم علاقمند به یک توافق با طالبان است

به گفته منابع آگاه در اوضاع ، پیشنهاد برگزاری چنین جلسه ای نیز مورد انتقاد اعضای دولت امریکا قرار گرفت، زیرا تاریخ انتخاب شده ، تقریباً همزمان با 18 سالگی حملات 11 سپتامبر 2001 است.

ان بی سی گفت: "پنس تأكید كرد كه چنین دیدارهایی توسط سربازان آمریكایی كه چندین سال با طالبان جنگیده اند ، قابل فهم نباشد."

علاوه بر این ، مقامات امریکایی ابراز تردید کردند که رئیس جمهور غنی در این جلسه بیاید ، بنابراین آنها به ترامپ توصیه کردند که ابتدا چنین برنامه هایی را کنار بگذارد.

پیش از این گزارش شده بود که ترامپ یک جلسه مخفی برنامه ریزی شده با رهبران طالبان را به دلیل یک حمله تروریستی در کابل که باعث کشته شدن 12 نفر از جمله یک سرباز امریکائی شد ، لغو کرده است.

در پاسخ به این اقدام دولت آمریكا ، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان روز یكشنبه گفت كه امریكائی ها در افغانستان نیز خسارات بیشتری را متحمل می شوند. به گفته وی ، مذاکرات بین طرفین تا روز شنبه کاملاً موفقیت آمیز بود و آغاز گفتگوهای داخل-افغانستان به تاریخ 23 سپتامبر پیش بینی شده بود.

*(ممنوع در فدراسیون روسیه)

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала