امریکا: جنگ علیه طالبان افزایش می‌یابد

© REUTERS / Nikola Solic نظامی امریکایی: جنگ علیه طالبان افزایش می‌یابد
 نظامی امریکایی: جنگ علیه طالبان افزایش می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک جنرال ارشد امریکایی می‌گوید که ارتش این کشور، حملات خود علیه گروه طالبان در افغانستان را افزایش خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال کنت کنزی، رییس فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در جریان سفرش به افغانستان گفت که سربازان امریکایی مستقر در افغانستان به تندروان اجازه پیروزی در جنگ را نخواهد داد.

جنرال کنت کنزی که در میدان هوایی بگرام صحبت می‌کرد بیان داشت، طالبان با انجام حملات مرگبار اخیر برای امتیازگیری در مذاکرات صلح، از جمله حمله انتحاری هفته گذشته در کابل که طی آن یک سرباز امریكایی كشته شد، به این گفتگوها صدمه رساندند.

وی در پاسخ به سوالی که آیا در عملیات آینده علیه طالبان، حملات هوایی و حملات تهاجمی نیرو های کماندوی امریکا و افغانستان نیز شامل خواهد بود، گفت که از طیف وسیعی علیه تندروان استفاده خواهد شد و هر نوع تشدید اقدامات نظامی، با تسریع حملات طالبان مطابقت خواهد داشت.

ترامپ: امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان عجله ندارد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان عجله ندارد

این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا نیز به تازگی گفته که مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان خاتمه یافته است و نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان به صورت قابل ملاحظه‌ای حملات علیه دهشت افگنان افزایش داده‌اند.

دونالد ترامپ، عصر روز دوشنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که تلاش‌های دراز مدت برای رسیدن به یک توافق با طالبان و خارج ساختن سربازان امریکایی از افغانستان بعد از 18 سال جنگ در آن کشور، منسوخ شده است.

وی با اشاره به حمله هفته گذشته طالبان در شهر کابل گفت که این طالبان فکر می‌کرد با این حمله در موقعیت بهتری قرار می‌گیرد اما آنها "با صدای روشن و بلند گفته‌اند احساس می‌کنند که اشتباه بزرگی مرتکب شدند."

وی همچنان در صفحه تویتر خود نوشته است: "ما هم‌مانند پولیس در افغانستان خدمت کرده‌ایم، در حالیکه این وظیفه سربازان عالی ما، که بهترین‌‌های روی زمین اند، نبود. ما در چهار روز اخیر، دشمن خود را محکم‌تر از هر زمانی در 10 سال گذشته کوبیده‌ایم‌."

رییس جمهوری امریکا سه روز پیشتر، ملاقات سری خود با رهبران طالبان و رییس جمهوری افغانستان در استراحتگاه ریاست جمهوری در مریلند - کمپ دیوید – را لغو و گفتگوهای با طالبان را متوقف کرد.

آقای ترامپ شب روز یک‌شنبه گذشته در چند تویت کوتاه نوشت که پس از حمله روز پنج‌شنبه طالبان در کابل، "فوراً" ملاقات با رهبران ارشد گروه طالبان را لغو و مذاکرات صلح بین ایالات متحده و طالبان را متوقف کرده است.

در حمله روز پنجشنبه طالبان در منطقه شش درک شهر کابل به شمول یک سرباز ارشد امریکایی و یک سرباز رومانیایی 12 فرد ملکی کشته و بیش از 40 فرد ملکی دیگر زخمی شدند.

ترامپ گفته که طالبان با انجام حمله اخیر کابل، موقف چانه زنی شان را بهتر نه بلکه بدتر کرده‌اند.

وی افزوده که اگر طالبان نمی‌توانند روی برقراری آتش بس در جریان این مذاکرات صلح توافق کنند، پس آنان قدرت مذاکره برای رسیدن به یک توافقنامه "معنی دار" را نیز ندارند.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده امریکا در امور صلح افغانستان یک هفته پیش، بعد از آخرین دور مذاکره با طالبان در قطر از رسیدن به توافقی "در اصول" با طالبان خبر داد و گفت این توافقنامه برای اجرایی شدن نیازمند تایید آقای ترامپ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала