صدیقی یک رسانه سعودی را متهم به دروغ گویی کرد

© Photo / وزارت داخلهصدیقی یک رسانه سعودی را متهم به دروغ گویی کرد
صدیقی یک رسانه سعودی را متهم به دروغ گویی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان یک رسانه عربستان سعودی را متهم به دروغ گویی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، روز سه شنبه خبر منتشر شده از او در روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» مبنی بر دست داشتن قطر در عملیات طالبان در افغانستان را کاملا بی پایه و اساس توصیف کرد.

صدیقی در پیامی تویتری به خبر منتشر شده از وی در الشرق الاوسط واکنش نشان داد و نوشت: سخنانی که از وی در این رسانه سعودی (الشرق الاوسط) منتشر شده است کاملا بی اساس و خلاف واقعیت است.

صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
صدیقی: حکومت موقف رسمی خود را در مورد پروسه صلح به زودی اعلان می کند

صدیقی  افزود: همه ای سخنانی که الشرق الاوسط درباره طالبان و قطر به من منتسب و منتشر کرده، دروغ است و من هیچ یک از این سخنان را در کنفرانس خبری  ام در روز گذشته (دوشنبه) عنوان نکرده ام.

پیش از این، روزنامه الشرق الاوسط روز دوشنبه در خبری مدعی شد، که سخنگوی ریاست  جمهوری افغاستان دولت قطر را به دست داشتن در عملیات نیروهای طالبان در افغانستان متهم کرد.

این روزنامه نوشت، که صدیقی در یک کنفرانس خبری در کابل پس از اعلام تصمیم رئیس جمهوری امریکا مبنی بر لغو مذاکرات با طالبان گفت: طالبان، مردم افغانستان را به دستور دولت قطر می کشد. مردم افغانستان صلح پیچیده و مبهمی که منجر به پایان جنگ و برقراری امنیت در کشور شود، نمی خواهند.

الشرق الاوسط به نقل از صدیقی نوشت: حضور سران طالبان در قطر ماه عسلی است که به زودی به پایان می رسد و روند صلحی که بر سر آن در قطر مذاکره شد، از همان آغاز عقیم و ناقص زاده شد.

این در حالیست، که رئیس جمهوری امریکا که قرار بود به صورت مخفیانه با سران طالبان در کمپ دیوید دیدار کند، اعلام کرد این مذاکرات برای او مرده است.

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای لغو مذاکرات صلح افغانستان، طالبان روز یکشنبه گذشته اعلام کرد: توقف گفت‌ وگوهای صلح از سوی رئیس جمهوری آمریکا، بیانگر تزلزل واشنگتن در تعامل سیاسی است.

یادآوری می کنیم، که رئیس جمهوری امریکا روز یکشنبه با افشای قرار نشست محرمانه‌ با رهبران طالبان در کمپ‌ دیوید اعلام کرد که این نشست را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала