یاماموتو: مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان باید هرچه زودتر آغاز شود

© Photo / https://www.facebook.com/UNAMA.News/photos/a.10150589154635028/10156161976375028/?type=3&theaterیاماموتو: مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان باید هرچه زودتر آغاز شود
یاماموتو: مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان باید هرچه زودتر آغاز شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان می گوید، که تنها را حل پایان درگیری افغانستان مذاکرات مستقیم بین مردم افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، تدامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان، روز سه شنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوضاع کنونی افغانستان سخنرانی و گفت: مذاکرات مستقیم بین دولت افغانستان و طالبان باید در زودترین وقت آغاز شود.

وی گفت: وقایع روزها و هفته های اخیر بیش از هر زمان دیگری فوریت یافتن یک حل و فصل سیاسی برای درگیری طولانی افغانستان را نشان داده است.

وی گفت: تلاش های یک سال گذشته فرصت هایی برای صلح ایجاد کرد.

 او افزود، که درگیری تنها با مذاکرات مستقیم بین مردم افغانستان قابل حل است.

یاماموتو: در سکتور امنیتی افغانستان اصلاحات بوجود آید - اسپوتنیک افغانستان
یاماموتو: در سکتور امنیتی افغانستان اصلاحات بوجود آید

وی در ادامه گفت:- "این گفتگوها باید فراگیر باشد و نماینده کل طیف جامعه افغانستان باشد. بنابراین ضروری است که گفتگوهای مستقیم بین جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در زودترین وقت آغاز شود".

وی گفت: او به سخن های بسیاری از مردم افغانستان در سراسر این کشور گوش داده است که ابراز امیدواری و ترس از آینده دارند. یاماموتو گفت:- "آنها امیدوار هستند که درگیری پایان می یابد، اما همچنین می ترسند که صلح منجر به گرفتن آزادی و حقوقی که این کشور در 18 سال گذشته برای حفظ و پیشبرد آنها تلاش کرده است، شود".

وی گفت، که هرگونه توافق سیاسی باید تضمین کند، که مانع پیشبرد حقوق بشر و آزادی های اساسی برای همه کسانی که در افغانستان زندگی می کنند، اعم از زنان، جوانان و اقلیت ها و همچنین آزادی بیان و رسانه ها نشود.

وی گفت، که مذاکرات غیررسمی اخیر بین نمایندگان جامعه افغانستان و طالبان در مسکو و دوحه فرصتی برای گفتگو فراهم آورده است تا برخی از موضوعات اصلی مورد نیاز برای صلح را برطرف کند.

نماینده سازمان ملل گفت:- "امیدوارم که این تجربه به پیش برود و به تعمیق گفتگو برای نتایج سازنده کمک کند".

وی گفت، که سازمان ملل متحد آماده است تا از روند گفت و گوهای داخلی افغانستان پشتیبانی کند.

وی افزود:- "من همچنین می خواهم خاطرنشان كنم كه تلاش های صلح باید به رفع و خشونت و آتش بس احتمالی بپردازند".

به گفته آقای یاماموتو، پشتیبانی کشورهای منطقه و فراتر از آن به ویژه کشورهای همسایه افغانستان برای به وجود آمدن صلح و ثبات بسیار مهم است و مشارکت و پشتیبانی فعال آنها برای رسیدن به صلح ضروری است.

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا پس از دهمین دور مذاکرات نماینده این کشور برای صلح افغانستان با نمایندگان گروه طالبان،  این گفت و گوها را لغو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала