نمایش آثار تاریخی افغانستان قرون وسطی در بزرگ‌ترین موزیم هنری روسیه

© Sputnik / Alexei Danichevنمایش آثار تاریخی افغانستان قرون وسطی در بزرگ‌ترین موزیم هنری روسیه
نمایش آثار تاریخی افغانستان قرون وسطی در بزرگ‌ترین موزیم هنری روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایشگاه "زندگی در خراسان قرون وسطی – جنسیس از کتابخانه ملی اسرائیل" در سالون دوازه ستونی موزیم ارمیتاژ در شهر سنت پیترزبورگ روسیه به تاریخ 11 سپتمبر افتتاح شد.

به گزارش اسپوتنیک، در این نمایشگاه آثار تاریخی افغانستان قرون وسطی، مجسمه‌های قدیمی از بامیان و نوشته‌های دستی درمورد مجسمه‌هایی که اکثریت آنها امروز از بین رفته اند، به نمایش گذاشته شده اند.

روی ورق‌های فرسوده قهوه‌یی – یادداشت‌های یهودان و مسلمانانی دیده می‌شوند که مربوط به خانواده‌های یهودی و مسلمان بوده اند.

ظروف‌ سفالی - اسپوتنیک افغانستان
ظروف‌ سفالی افغانستان در موزیم های اروپا و امریکا

همچنان یادداشت‌هایی درمورد کتاب مقدس یهودی نوشته شده اند که این یادداشت‌ها نشان‌دهنده روابط نزدیک یهودان با مسلمانان می‌باشند. در میان این آثار تاریخی شعری به زبان فارسی، بخشی از قرآن و دیگر اسناد مبنی بر روابط باشندگان فعال و تعلیم‌یافته مسلمان با جامعه یهودی، نیز دیده می‌شوند.

"جنسیس افغانی" – یک کشف شورانگیزی است که در سال 2011 باعث ایجاد سر و صدای زیادی شد.

براساس این دست‌نویس‌ها (کارهای مذهبی، نامه‌ها، اشعار، اسناد مالی) و تنوع زبان‌ها (یادداشت‌ها در زبان فارسی، عربی، زبان آرامی) کارشناسان به این نتیجه رسیدند که این اسناد آرشیف تاجرانی است که در مسیر راه ابریشم تجارت می‌کرده اند. این آثار همچنان بر موضوع حضور یهودان در آسیای میانه، قفقاز و حتی روسیه، با قدامت هزار ساله روشنی می‌اندازد و کشف مهم در یهودشناسی شمرده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала