وزارت صنعت وتجارت: ۶.۶ میلیون نهال جلغوزه و۳.۵ میلیون نهال پسته، درطول سال غرس شده است

© Photo / Sh.Haidarوزارت صنعت وتجارت: ۶.۶ میلیون نهال جلغوزه و۳.۵ میلیون نهال پسته، درطول سال غرس شده است
وزارت صنعت  وتجارت: ۶.۶ میلیون نهال جلغوزه و۳.۵ میلیون نهال پسته، درطول سال غرس شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفته است که به تعداد ۶.۶ میلیون نهال جلغوزه و۳.۵ میلیون نهال پسته، در سال جاری غرس شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صنعت و تجارت افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در سال روان به تعداد ۶.۶میلیون نهال جلغوزه و۳.۵ میلیون نهال پسته در نقاط مختلف افغانستان برای توسعه صادرات این کشور غرس شده است.
درهمین حال اداره امور ریاست جمهوری با برگزاری نشست ملی تولیدات و صادرات جلغوزه و پسته افغانستان به بازار های جهانی با حضور تاجران، مقات بلند پایه دولتی، باغداران و سرمایه دارن در مرکز اطلاعات رسانه‌ها انجام شد.

موترهای بابری اکمالاتی ناتو از طریق دهلیز زمینی پاکستان یک بار دیگر وارد تورخم شدند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت تجارت افغانستان: پاکستان در تلاش بازکردن راه ترانزیتی غیر قانونی با افغانستان است

در عین حال حشمت‌الله غفور، معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در این نشست گفته است که جنگلات جلغوزه در ۹ ولایت افغانستان وجود دارد و تا هنوز ۴۴ هزار هکتار زمین را در بر می‌گیرد. و نیز افزوده است که در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار تن جلغوزه بوده است.
غفور، در ادامه صحبت‌هایش افزوده است که جلغوزه و پسته محصولات عمده کشور را تشکیل می‌دهد که در حال حاضر 3571 حکتار زمین را جنگل‌های پسته در ولایات مختلف افغانستان احتوا می کند.
در همین حال خان ولی بشرمل، معاون تخنیکی اداره امور، افزوده است که در این نشست بالای بسته بندی صادرات به بازارهای جهانی و ایجاد جنگل‌‌های تازه در ولایات افغانستان بحث و گفتگو صورت گرفته است.
در ادامه این نشست اجمل حمید عبدالرحیمزی، معین امور تجارتي وزارت صنعت وتجارت با اشاره به پیشرفت میزان صادرات افزوده است که صادرات افغانستان در ۴ سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافته است. اجمل حمید اسرار داشته است که جلغوزه، پسته وزعفران از محصولات مهم صادراتی افغانستان است و هم اکنون ۱۶ کشور جهان تقاضا برای خرید جلغوزه وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала