اطراف منار جام از حضور طالبان پاکسازی شد

© Photo / وبسایت جام غورمنار باستانی جام در ولایت غور افغانستان
منار باستانی جام در ولایت غور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان امنیتی ولایت غور از پاکسازی روستاهای اطراف منار باستانی جام خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، سمیع نژاد سخنگوی پولیس غور می‌گوید، که منار باستانی «جام» با هیچ گونه تهدید امنیتی مواجه نیست و همه ای روستاهای اطراف آن از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی شده است.

روزگار بد منار جام و سایر آبدات تاریخی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
روزگار بد منار جام و سایر آبدات تاریخی در افغانستان

وی علاوه نمود، که نیروهای امنیتی و دفاعی ولایت غور به تازگی وارد منطقه جام ولسوالی شهرک غور شده و وضعیت امنیتی منار جام و مناطق اطراف آن را مورد بررسی جدی امنیتی قرار دادند.
از سوی دیگر، سمونیار وحید الله نظامی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت غور که به منطقه جام رفته است از چگونگی اوضاع امنیتی و مصون بودنِ این آبده تاریخی سخن می‌گوید.
آمر امنیت قوماندانی امنیه غور در این سفر که با تشریک مساعی نظم عامه و خیزش‌های مردمی همراه بودند چندین حلقه ماین جاسازی‌شده مخالفان را خنثی تحکیمات امنیتی و کمربندهای دفاعی را در مسیر شاهراه غور-هرات ایجاد نموده‌اند.
پس از عملیات‌های اخیر نظامی و تصفیوی نیروهای امنیتی در ولایت غور، ضربات محکمی به مخالفان مسلح دولت وارد شده که به گفته مسئولان و وکلای مردم در شورای ولایتی غور هم اکنون طالبان توانایی راه‌اندازی حملات بر علیه دولت را ندارند.
عبدالرحمن عطشان از وکلای شورای ولایتی غور می‌گوید، که در حال حاضر اوضاع امنیتی غور رضایت‌بخش است.
او که از تلفات سنگین واردشده بر طالبان در عملیات‌های اخیر در این ولایت خبر می‌دهد می‌گوید، در حال حاضر مخالفان باقی‌مانده مصروف برگزاری مراسم‌های فاتحه برای از دست‌رفتگان‌شان هستند و از لحاظ تجهیزات نظامی و نیروی انسانی هم توانایی جنگیدن ندارند.
این در حالیست، که چندی پیش سخنگوی پولیس غور از باقی ماندن اجساد زیادی از مخالفان در صحنه نبرد خبر داده بود.
یادآوری می کنیم، که ولایت غور از ولایات ناامن، کوهستانی، سردسیر و صعب‌العبور است که طی سال‌های گذشته شاهد اجرای کمترین پروژه‌های عام‌المنفعه در خود بوده است.
مردم غور همواره از بی‌عدالتی و نابرابری‌ها در این ولایت شکایت داشته حکومت مرکزی را به بی‌مهری و بی‌توجهی نسبت به این ولایت محکوم می‌کنند.
اکثر مناطق این ولایت ناامن بوده و ولسوالی شهرک که با جای‌دادن منار تاریخی جام در خود شهرتی جهانی یافته نیز از جمله مناطق ناامن و تحت توجه طالبان می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала