ارگ: تلاش‌های مرتبط به صلح متوقف شد

© Photo / ARG / ARGارگ ریاست جمهوری
ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که برگزاری انتخابات ششم میزان برای حکومت اولویت دارد و به همین دلیل همه‌ی تلاش‌های مرتبط به صلح را تا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل حکومت منتخب آینده، متوقف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،  صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، روز شنبه، بیست‌وسوم سنبله، در یک نشست خبری اعلام کرد که پس از این اولویت اصلی حکومت افغانستان برگزاری انتخابات سالم، شفاف و متکی بر اراده مردم خواهد بود. آقای صدیقی پیش‌برد و آغاز دوباره تلاش‌های صلح را از مسوولیت‌های اصلی حکومتی دانست که قرار است پس از انتخابات ششم میزان روی‌ کار بیاید.

او ادامه داد که حکومت تلاش‌های صلح را متوقف کرده است و برای برگزاری انتخابات سالم و شفاف آماده‌گی می‌گیرد. سخنگوی ریاست جمهوری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در ششم میزان حتمی خواند و تأکید کرد که انتخابات زمینه برقراری صلح مشروع را فراهم خواهد کرد.

واکنش مسکو به توقف مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش مسکو به توقف مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان

سخنگوی ریاست جمهوری هم‌چنان گفت که حکومت آماده تأمین امنیت روند انتخابات است و تا ده روز دیگر وضعیت در سراسر افغانستان به لحاظ امنیتی تغییر خواهد کرد. او از شرکای انتخاباتی نیز خواست تا نظارت و همکاری‌شان را در روند انتخابات برای تأمین شفافیت تقویت ببخشند. صدیق صدیقی برگزاری انتخابات را از اصول اساسی جمهوریت دانست و تصریح کرد، کسانی که از حکومت موقت حمایت می‌کنند، با گروه طالبان هم‌سویی دارند.

او در عین حال گروه طالبان را مسوول توقف مذاکرات صلح خواند و گفت که دفتر سیاسی این گروه در زمینه برقراری صلح که هدف عمده گشایش آن بود، هیچ کاری نکرده است و حکومت آینده در مورد سرنوشت این دفتر تصمیم خواهد گرفت.

به تازه‌گی یک هیأت از گروه طالبان به روسیه سفر کرده است. سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که سفر طالبان به روسیه، اعلام رسمی شکست سیاسی این گروه است. به گفته او، گروه طالبان نشانی صلح را گم کرده است.

این در حالی است که دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا، هفته گذشته مذاکرات با گروه طالبان را متوقف کرد.

در حال حاضر که مذاکرات از نظر امریکا با گروه طالبان منتفی است، مقام‌های ارشد ملکی و نظامی این کشور از تغییر موضع امریکا در قبال طالبان و تشدید حملات علیه این گروه خبر می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала